Lendületben az Unilever

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 08. 00:01

Az Unilever február 4-én közölte globális éves eredményeit és a 2009. negyedik negyedévét összegző jelentését. Bár tavaly, az utolsó negyedévben a vállalat eladásai csak 1,8 %-kal növekedtek, az egész évet tekintve a forgalom 3,5 %-kal nőtt.

A 3,5 %-os forgalomnövekedéshez 2,3%-os mennyiségi növekedés társult. A vállalat globálisan 0,8 %-kal növelte a reklámozásra és promóciókra költött ráfordításait.
Az Unilevernek az árfolyamváltozások és márkaértékesítések hatásától megtisztított eladásai a negyedik negyedévben 1,8 százalékkal növekedtek az elmúlt év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor az Unilever profitja 2009 negyedik negyedévében 24 százalékkal csökkent.
Nyugat-Európában az egész éves forgalom 1,9 %-kal csökkent. Ugyanakkor, köszönhetően a márkák egész éves támogatásának, a negyedik negyedévben a régió piacain növekedési tendencia volt tapasztalható. Közép-Európában azonban továbbra is kihívásokkal teli piaci környezettel számol az Unilever.
Amerikában az egész éves forgalomnövekedés 4,2 %-os volt. Latin-Amerikában az eladások 8,1 %-kal nőttek. Észak-Amerikában az Unilever forgalma 0,8 %-kal növekedett.
Az Afrikát, Ázsiát, valamint Kelet-Közép-Európát magába foglaló régió a teljes évet tekintve 7,7 %-os forgalomnövekedést ért el. Ez mennyiségben 4,1 %-os növekedést jelent. A régió legtöbb országában a növekedés az év során negyedévről negyedévre nőtt.
Magyarországon az ország gazdasági helyzetéből adódóan a fogyasztók az olcsóbb termékeket részesítették előnyben és elmozdultak a saját márkás termékek felé. A kedvezőbb árfekvés iránti igényt azonban az Unilever márkái, így Baba és Flóraszept termékei kielégítették.




Kapcsolódó cikkeink