Lendületben az ÖRT – prezentációk sora a megelőzés érdekében
A reklámipar vállalatainál tartott prezentációkkal a reklámalkotók első szintjéhez viszik el a reklám jogi és etikai kérdéseivel kapcsolatos információkat az ÖRT vezetői. A megelőzés az önszabályozás rendszerének fontos eleme.
A reklám készítése és jóváhagyása során a hirdetői, ügynökségi és a médiaoldalon is fontos szempont ma már a piaci érzékenység ismerete. Ennek egyik szempontját, a szabályozással kapcsolatos kérdéseket interaktív prezentációkon, tréningeken ismerteti az ÖRT – elsősorban a tagjai számára.
Ma már nem elég, ha panasz esetén gyorsan reagálnak a cégek, jobb megelőzni a bajt. A tréningjeink ebben nyújtanak nagy segítséget. Ebben a hónapban három ilyen „fellépésünk van” – mondja Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
A tagjaink közül számos cég rendszeresen, sőt évente a belső oktatási rendszerük részeként a szabályozással, a fogyasztói érzékenységgel (pl. gyerekek a reklámban, környezetvédelem, gender), valamint a hatósági büntetések szempontjaival kapcsolatos tanulságok ismertetésére kér minket – teszi hozzá Fazekas Ildikó igazgató.
Először tartottunk attól, hogy nehezen lesz befogadható a sok jogi információ, bámennyire is fontos, amit hallunk. Viszont most már nem először tapasztaltuk meg, hogy a tréning interaktív, a példák és a szavazás kifejezetten élvezetes és így könnyebben emészthető egy-egy ilyen alkalom. A folyamatosan bővülő csapatunk számára természetes volt, hogy ezeket az ismereteket megszerezzék, hiszen számunkra elsődleges, hogy ügyfeleinknek naprakész és fogyasztói szemmel védhető anyagokat állítsunk össze, így a prezentáció most is rendkívül hasznos volt, ahol több, számunkra fontos szektort is érintettünk – fogalmazott Csapó Cecília a POPGroup Group Account Directora.
A Ford számára a jogi megfelelés kiemelt jelentőségű, ráadásul a környezetvédelem szempontjainak megjelenítése a reklámokban egyre fontosabb, és egyre érzékenyebb kérdés. Ezért minden évben elhívjuk az ÖRT-öt, hogy saját és ügynökségeink munkatársait tréningezzék. Úgy vélem, hogy a felelős vállalat számára ma már ez elengedhetetlen – hangsúlyozta Rákosi Viktor a Ford regionális marketing kommunikációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >