Lendületben az online kereskedelem
Elkészült a GfK 2019. évi, nagy online kutatása a lakosság digitális szokásairól. Az 1500 fős mintán végzett kutatásból többek között kiderül, hogy bár a rendszeres vásárlók aránya nem nőtt az elmúlt évben, a vásárlások gyakoribbá váltak (3,4 alkalom havonta – 2018-ban ez a szám 3,3 alkalom volt). Magasabb az átlagos költés is (30 800 Ft/hó – ez az összeg 2018-ban 22 100 Ft volt). A megkérdezettek 32% -a havonta vásárol az interneten, és online is fizet a vásárlásaiért. A havonta online vásárló és online fizető jellemző típusa a 15–39 éves, felső fokú végzettséggel rendelkező, dolgozó, magas jövedelmű, budapesti internetező.
Az áruházak vizsgálatakor kiderült, hogy az elmúlt évben a legtöbbek által igénybe vett áruház az eMAG, eBay és a Wish voltak. A Vatera népszerűsége csökkent. A legtöbb vásárló által telepített webshopalkalmazás a Wish és Aliexpress.
A kutatás fontos eredménye volt, hogy a vásárlók az online csatornákat leginkább akkor részesítik előnyben, ha a kedvező ár és a széles választék a fő szempont. Fontos hajtóereje mindezen túl az online vásárlásnak, hogy a vásárlók úgy érzik, ezen a csatornán a legújabb terméket tudják megvenni, és jobban el tudják kerülni, hogy számukra fölösleges dolgokat vásároljanak.
A megváltozott fogyasztási szokásokat mutatja, hogy online vásárláskor kevésbé márkahűek a vásárlók, és fontos, hogy a nap bármely szakában tudjanak vásárolni. A három legfontosabb elvárás a webshopokkal szemben: rendszeres akciók, részletes és minőségi termékleírás, képek, valamint ingyenes visszaküldési lehetőség. Kiderült a további válaszokból, hogy az emberek jelentősen nagyobb arányban választanák a házhozszállítást az átvételi pont helyett. Többet is hajlandóak fizetni ilyen szolgáltatásért.
– Kutatásunk két fontos trendre irányítja rá a figyelmet – hangsúlyozta a GfK részéről a kutatási terület vezetője, Bacher János. – Egyrészt az online videocsatornák erősödő szerepe, amely mind a hirdetők, mind a tartalomszolgáltatók számára egy olyan trend, amelyre reagálniuk kell. Másrészt a vásárlási utakon belül nem pusztán az online csatornák, hanem a mobileszközök szerepének felértékelődése: a fogyasztók vásárlás előtt, de közben is egyre növekvő arányban a mobiljukon tájékozódnak, hasonlítják össze az árakat, fotózzák le a látott terméket, vagy végzik el magát a fizetési tranzakciót is. A megfelelő omnichannel stratégia kialakítása kulcskérdés a piaci szereplők számára.//
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >