Lendületben az iparcikkes vegyesboltok: a TEDi robbantott, a Pepco nyereséget triplázott
2024-ben tovább bővült a hazai iparcikk jellegű vegyes üzletek piaca, amelyben a Pepco, a KiK és a TEDi hármasa uralja a terepet. A három diszkontlánc közül mindegyik növelte árbevételét, de a nyereségességük eltérő irányba mozdult: míg a TEDi látványos fordulatot mutatott be, a Pepco nyeresége megháromszorozódott, a KiK viszont visszafogottabb évet zárt – mutat rá a Pénzcentrum.
A KSH adatai szerint 2024-ben a hazai iparcikkes vegyesboltok forgalma meghaladta a 755 milliárd forintot, ami 3,14%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Ezen belül a három piacvezető lánc is növekedni tudott – igaz, nem azonos arányban.
A Pepco 265 boltot üzemeltet Magyarországon, és 2024-ben 105,29 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 10%-os növekedés az előző évhez képest. Ennél is látványosabb volt a profit emelkedése: az adózott eredmény közel háromszorosára, 6,59 milliárd forintra nőtt. Bár az alkalmazotti létszám csökkent, a bérköltség nem változott, így a hatékonyság nőtt.
A KiK 35,78 milliárd forintos bevételt realizált, ami továbbra is a Pepco bevételének harmada. A nyereség azonban visszaesett: az adózott eredmény 2024-ben 1,18 milliárd forint lett, szemben az egy évvel korábbi 2,3 milliárddal. A lánc azonban növelte dolgozói létszámát, és 400 ezer forint fölé vitte az egy főre jutó havi bérköltséget – még ha ezzel nem is érte utol versenytársait.
A TEDi Magyarországon jelenleg a legkisebb szereplő a három közül, de 2024-ben kiugró növekedést produkált: árbevétele több mint kétszeresére, 8,3 milliárd forintra nőtt. Ennél is figyelemre méltóbb, hogy a cég 4,29 milliárd forintos veszteségből mintegy 660 millió forintos nyereségbe fordult. A dolgozói létszám szinte megduplázódott, és a bérköltségek is hasonló ütemben nőttek. A TEDi ezzel az egy főre jutó havi bérköltség tekintetében messze megelőzi a mezőnyt: több mint 500 ezer forintos értékkel áll az élen.
A három vállalat eltérő időszakot fedő pénzügyi beszámolói miatt az adatok nem teljesen összevethetők, de tendenciák jól láthatók: a Pepco továbbra is piacvezető, a TEDi dinamikusan terjeszkedik, a KiK pedig stabil, de kevésbé látványos növekedést mutat. A bérköltségek és az alkalmazotti létszám változása arra utal, hogy a verseny nemcsak a vevőkért, hanem a munkaerőpiacon is egyre élesebb.
Kapcsolódó cikkeink
Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >Az impulzusvezérelt felfedezésre alapoz a Tedi
Európai terjeszkedését egy olyan jól skálázható diszkontmodellel igyekszik felgyorsítani a…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Közép- és Délkelet-Európában terjeszkedik az Action, a Woolworth és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >