Lendületben a dm-drogerie markt

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 06. 19:30

Az első dm-drogerie markt üzlet 1993 júliusában nyílt Budapesten, húsz évvel a cég karlsruhei debütálása után. Az elmúlt 19 év során a dm 256 üzlettel és 2251 alkalmazottal rendelkező, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött Magyarországon.

A dm a 2010–2011-es üzleti évet is sikeresen zárta, és jelentős növekedést ért el. A dm Ausztria-csoport (az ausztriai dm 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai és bulgáriai leányvállalatai) 1,687 milliárd euró forgalmat ért el, ami az előző üzleti évhez képest 7,23 százalékos növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma a 2010–2011-es gazdasági évben 225 millió eurót tett ki. Ez utóbbi 65,85 milliárd forint volt, ami a gazdasági válság ellenére növekedést jelent az előző évhez képest. A dm a hazai piacon még tovább tudta növelni piaci részesedését.

A dm 2011 novemberében, az átépítést követően nyitotta meg újra az Allee Bevásárlóközpontban működő üzletét, amely így az első kétszintes eladótérrel rendelkező üzlet a magyarországi hálózatban.

Az üzletláncnak kéttucatnyi saját márkája van, a legnagyobb saját márka 400 terméket jelent. A törzsvásárlók száma megközelíti az egymilliót, és ők adják az összforgalom mintegy 70 százalékát.

A 2010–2011 gazdasági évben a dm magyarországi leányvállalata is útjának indította az első „Együtt egymásért” CSR-kampányt, a Nap gyermekeit. A kezdeményezés célja az óvodás gyermekeket a megelőzés biztonságával óvni a káros napsugaraktól, és megtanítani őket arra, hogyan védekezzenek megfelelően, amikor kint játszanak a napon. A vásárlók segítségével közel 300 óvoda gyermekeit sikerült elérniük és naptejekkel támogatni.

Kapcsolódó cikkeink