Lemond a Kroger e-kereskedelmi központjának bővítési tervéről

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 05. 09:22
🎧 Hallgasd a cikket:

Az amerikai Kroger bejelentette, hogy leállítja a Charlotte (Észak-Karolina) térségében épülő automatizált e-kereskedelmi központ (CFC) projektjét, amelyet a brit Ocado technológiai céggel közösen indított.

A döntés értelmében a vállalat 350 millió dollárt fizet Ocadónak kártérítésként, továbbá bezárja a Nashville-ben (Tennessee) működő „spoke” létesítményt is, aminek következtében 2026 februárjától a kereskedő 132 dolgozót bocsát el – írja a Grocery Dive.

A lépések a Kroger 2018-ban indított, ambiciózus automatizálási programjának visszavonását jelzik. A Charlotte központ eredetileg 2026-ban nyílt volna meg, a Harris Teeter hálózatot kiszolgálva, míg a Nashville spoke 2022 óta működött a georgiai Forest Park CFC-vel együttműködésben.

A Kroger már korábban közölte, hogy 2026 januárjában bezárja Wisconsin, Maryland és Florida államokban működő CFC-it, valamint több spoke központot Floridában és Virginiában. A vállalat ezzel online élelmiszer-kiszállítási üzletágának gazdaságosságát igyekszik javítani.

Az Ocado közleményében hangsúlyozta, hogy továbbra is szoros együttműködésben maradnak a Krogerrel az Ohio, Texas, Colorado, Michigan és Georgia államokban üzemelő központok fenntartásában. A brit cég szerint az Ocado-csapatok jelentős hatékonysági és pénzügyi javulást értek el a hálózatban.

A Kroger ugyanakkor folytatja az Ocado technológiáinak bevezetését: bővíti a detroiti központjának kapacitását, és Phoenixben először alkalmazza az AutoFreezer rendszert. A vállalat jelezte, hogy a jövőben nagyobb mértékben támaszkodik majd az üzletekre a rendelések összeállításában, miközben erősíti partnerségeit az Instacarttal, a DoorDash-sel és az Uberrel.

A Kroger vezetői szerint az online üzletág 2026-ban már nyereséget termelhet.

Kapcsolódó cikkeink