Lemaradóban a pálinka, előz a vodka és a gyomorkeserű
2012-ben a hazai égetettszesz-piacon a vodka és a gyomorkeserű is megelőzte a pálinkát – írja a Magyar Nemzet nyomán az [origo]. A változás oka a jövedékiadó-emelés.
Átalakult a szeszes italok hazai piaca a 2011-ben két lépcsőben bevezetett jövedékiadó-emelés után – írja a Magyar Nemzet a Nielsen piackutató társaság felmérésére hivatkozva. A lap szerint a gyártók kisebb alkoholtartalmú termékeket dobtak piacra, hogy tartani tudják a korábbi árakat, vagy magasabb presztízsű termékeket készítenek.
Tavalyelőttig a pálinka vezette a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben az égetett szeszes italok forgalom szerinti rangsorát, tavaly viszont a vodka már letaszította az élről, sőt a gyomorkeserű is megelőzte a pálinkát. A változás hátterében elsősorban az áll, hogy a jövedéki-adó megváltoztatása miatt a korábban a Nielsen által a pálinkákhoz sorolt 30 százalékos szilva szeszes italt, most 37,5 százalékos szilvaízű vodkaként forgalmazzák – írja a lap.
A boltokban a vodka, a whisky és a gin forgalma nőtt. A pálinka kiskereskedelmi forgalma értékben 20, mennyiségben 33 százalékkal csökkent 2011 novembere és 2012 novembere között – olvasható a Magyar Nemzetben. [origo]
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >