Csökken a nyugat-európai reklámpiac

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 03. 18. 10:54

A hirdetési költések idén várhatóan várhatóan 1%-kal csökkenek Nyugat-Európában, a tavaly decemberi becslés még csak 0,3%-os visszaeséssel számolt – írja a Magna Global médiaintézet tanulmánya.

A kutatás az Egyesült Királyságra, Németországra, Franciaországra, Olaszországra és Spanyolországra terjedt ki. A két legnagyobb piac – Nagy- Britannia és Németország – ellenállónak bizonyult az első negyedévben, a Magna Global az Egyesült Királyságra 1,9%-os Németországra pedig 1,2%-os éves növekedést jelez előre.

Ezzel szemben Olaszországban 5,6%-os, míg Spanyolországban 9,8%-os visszaesés jöhet, ez pedig már a hatodik év lenne az elmúlt hét évben, amely mindkét piacon csökkenést mutat.

Franciaország valahol a két véglet között helyezkedik el: a stagnáló gazdaság és az egyre romló munkanélküliségi adatok miatt a hirdetési kiadások várhatóan 2,1%- kal csökkennek.

A visszaesés egyik oka, hogy 2012-ben az autóipar – hagyományosan az egyik legnagyobb hirdető szegmens – drámai mértékben, 8%-kal esett vissza, az EU-ban. Az ágazati csökkenés 15%-os, illetve 21%-os volt Spanyolországban és Olaszországban, ahol ez egyaránt a második legnagyobb reklámozó iparág. Ezzel szemben a személygépkocsi-piac Németországban és az Egyesült Királyságban pozitívban zárt.

Az előrejelzés szerint a a távközlési, a technológiai/elektronikai ipar azon kevés ágazatok közé tartozik, amelyek vezető szerepet töltenek be idén, az európai hirdetési piacon. Ezen ágazatok súlya azonban elmarad az autóiparé mellett.

A lassulás másik oka a televízió és a nyomtatott sajtó visszaszorulása a digitális média mögött- írja a Magna Global tanulmánya. (Marketinginfo.hu)

Kapcsolódó cikkeink