Lejtőn a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom volumene – naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első 11 hónapjában 5 százalékkal, novemberben 7,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009 novemberben a kiskereskedelmi eladások 0,8 százalékkal mérséklődtek az előző havihoz képest.
A kiskereskedelmi eladások volumene 2007 március óta minden hónapban csökkent éves összehasonlításban.
Tavaly októberben 0,6 százalékkal mérséklődött a forgalom az előző havihoz képest. A kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított eladási 2009 első tíz hónapjában 4,7, októberben 7,5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól.
Tavaly az első 11 hónapban az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben 6.524 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből novemberben 617,5 milliárd forint realizálódott.
A kiskereskedelmi eladások 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 16 százaléka az üzemanyag-, 15 százaléka a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított forgalma 2009 első tizenegy hónapjában 4,0, novemberben 6,6 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem novemberi eladásai 0,8 százalékkal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva.
Minden üzlettípusban csökkent a forgalom tavaly novemberben az előző év novemberéhez viszonyítva, továbbra is jelentős mértékű volt a visszaesés az iparcikk jellegű vegyes, valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-üzletekben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >