Legyen nekik Grand Canyon!
A gyertya és a mécses több, mint fény- vagy illatforrás; hangulatjavító eszköz, amely jó közérzetet, nyugalmat kölcsönöz bármilyen környezetben. És bár használata nem kötődik évszakokhoz, az év végi ünnepek idején természetesebbnek tűnik a táncoló fény az ember közelében.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A gyertyafényes vacsora fogalma sem csak a drága éttermekhez kötődik, különösen az utóbbi években, amikor az élménynyújtás a vendéglátóhelyi étkeztetés egyik legfontosabb szolgáltatásává vált.
Új színt hoztak a placcra a különleges gyertyák, mécsesek. Egy éttermi asztalnál, bárboxban valószínűleg nem relaxációhoz, ezotériához köthető divatos illatokkal operál a vendéglátós. Az viszont egy csendes helyen már élvezhető, ha a mécsesekben egyre gyakrabban használt fakanócok a tűz ropogásához hasonló hangokat adnak. Még emlékezetesebb akkor maradhat egy ünnepi vacsora, ha az étterem, mondjuk Valentin napján, vállalja a gyertya monogramozását.
Ám ami az igazi truváj, geg, amiről beszélnek is a vendégek, azok a különleges illatok. A téli ünnepekkor (és a hétköznapokon is) a karácsonyi illatok (fenyő, bejgli, forralt bor, grog) biztosan mindenkinek emelik a hangulatát, de megszámlálhatatlan más, a „célcsoportban” pozitív asszociációkat ébresztő, jellegzetes illatot is kínál a piac.
Egy baconillatú mécsesnek (1) egy étteremben „konyhaszaga” van – bár akár kedvet is csinálhat egy adag ham and eggshez –, akkor már tapintatosabb egy almáspite. Egy jó whiskynek (2) vagy egy ismert koktélfajtának tán könnyebb helyet találni, bár ezeknek meg a promóciós értéke kisebb. Annál meggyőzőbb a csokoládé, a sütőtökös latte (3), a szárított marhahús (4) illata!
Persze vendéglátóhelyen illatgyertyát égetni inkább poén, hozzáadott érték! Főleg olyan illatokkal, mint, mondjuk, humidoré (5), a könyvtáré (6), a tábortűzé (7), a strandé (8) vagy éppen a Grand Canyoné (9). És akkor a számtalan, sokkal inkább a nevével eladott mécsesről nem is beszéltünk, mint például a méz, brandy, amaretto, tölgyfa és dohánylevél illatok keverékét ígérő „Egy bajusz, egy pipa és hencegő stílus” (10).
A legkönnyebb persze a kreatív neveket utánozni, de egy jól eltalált illattal akár az étterem merchandising termékeként is el lehet adni őket.
Az interneten is beszerezhető mécsesek általában 40–80 órát égnek. //
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: szárnyal a turizmus, novemberben 17 százalékkal bővült a vendégforgalom
Újabb csúcsokat döntött a hazai turizmus 2024 novemberében: a vendégek…
Tovább olvasom >Szallas.hu: szilveszterkor Eger, Szeged és Pécs a legkeresettebb a belföldi utazók körében
Szilveszterkor a belföldi utazók körében Eger, Szeged és Pécs a…
Tovább olvasom >A Samsung AI Hybrid Cooling technológiával rendelkező hűtőszekrényeket mutat be a CES 2025 kiállításon
A Samsung a CES® 2025 kiállításon mutatja be legújabb, AI…
Tovább olvasom >