Legyen nekik Grand Canyon!
A gyertya és a mécses több, mint fény- vagy illatforrás; hangulatjavító eszköz, amely jó közérzetet, nyugalmat kölcsönöz bármilyen környezetben. És bár használata nem kötődik évszakokhoz, az év végi ünnepek idején természetesebbnek tűnik a táncoló fény az ember közelében.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A gyertyafényes vacsora fogalma sem csak a drága éttermekhez kötődik, különösen az utóbbi években, amikor az élménynyújtás a vendéglátóhelyi étkeztetés egyik legfontosabb szolgáltatásává vált.
Új színt hoztak a placcra a különleges gyertyák, mécsesek. Egy éttermi asztalnál, bárboxban valószínűleg nem relaxációhoz, ezotériához köthető divatos illatokkal operál a vendéglátós. Az viszont egy csendes helyen már élvezhető, ha a mécsesekben egyre gyakrabban használt fakanócok a tűz ropogásához hasonló hangokat adnak. Még emlékezetesebb akkor maradhat egy ünnepi vacsora, ha az étterem, mondjuk Valentin napján, vállalja a gyertya monogramozását.
Ám ami az igazi truváj, geg, amiről beszélnek is a vendégek, azok a különleges illatok. A téli ünnepekkor (és a hétköznapokon is) a karácsonyi illatok (fenyő, bejgli, forralt bor, grog) biztosan mindenkinek emelik a hangulatát, de megszámlálhatatlan más, a „célcsoportban” pozitív asszociációkat ébresztő, jellegzetes illatot is kínál a piac.
Egy baconillatú mécsesnek (1) egy étteremben „konyhaszaga” van – bár akár kedvet is csinálhat egy adag ham and eggshez –, akkor már tapintatosabb egy almáspite. Egy jó whiskynek (2) vagy egy ismert koktélfajtának tán könnyebb helyet találni, bár ezeknek meg a promóciós értéke kisebb. Annál meggyőzőbb a csokoládé, a sütőtökös latte (3), a szárított marhahús (4) illata!
Persze vendéglátóhelyen illatgyertyát égetni inkább poén, hozzáadott érték! Főleg olyan illatokkal, mint, mondjuk, humidoré (5), a könyvtáré (6), a tábortűzé (7), a strandé (8) vagy éppen a Grand Canyoné (9). És akkor a számtalan, sokkal inkább a nevével eladott mécsesről nem is beszéltünk, mint például a méz, brandy, amaretto, tölgyfa és dohánylevél illatok keverékét ígérő „Egy bajusz, egy pipa és hencegő stílus” (10).
A legkönnyebb persze a kreatív neveket utánozni, de egy jól eltalált illattal akár az étterem merchandising termékeként is el lehet adni őket.
Az interneten is beszerezhető mécsesek általában 40–80 órát égnek. //
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a finn Oddlygood a brit Rude Health márkát
A skandináv vegán piacon vezető finn Oddlygood felvásárolta az Egyesült…
Tovább olvasom >Hazaviszem az éttermet – éttermi merchandising
Mi jut eszébe, ha kedvenc étterme vagy kávézója nevét meglátja…
Tovább olvasom >Szörpök az árviharban
A szörpök piaca dinamikus változásokon megy keresztül, amit a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Pékszövetség XIV. Szent István napi Kenyérverseny felhívása
A Magyar Pékszövetség 2025-ben is meghirdette az ország egyik legrangosabb…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >21. századi csúcshűtőtáska – A nap képe
A Rugged Road hűtőtáskái nagyon könnyűek, nagyon tartósak , strapabírók,…
Tovább olvasom >