Legtöbben gazdaságilag hasznosnak ítélik a reklámokat
A Nielsen piackutató 50 országra kiterjedő felmérésének eredménye szerint a fogyasztók nem utálják a reklámokat, nagy többségük úgy véli, a reklámok alapvető szerepet játszanak a gazdaság működésében.
A megkérdezettek többsége szerint a reklámok amellett, hogy segítenek a választásban, hozzájárulnak a széleskörű, megbízható és olcsó termékkínálat megvalósulásához.
A válaszadók mintegy 80 százaléka szerint a reklámtevékenység segíti az új munkahelyek létrejöttét, 72 százalékuk úgy véli, hozzájárul a gazdasági növekedéshez, 68 százalékuk szerint növeli a piaci versenyt, amely jobb minőségű és olcsóbb termékkínálatot eredményez. Emellett a megkérdezettek 81 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy a reklámok rendkívül hasznos támogatást nyújtanak a különböző sportesemények és kulturális rendezvények megvalósítása során.
A megkérdezettek a reklámok személyes hasznát is értékelték. 67 százalékuk például úgy véli, hogy a reklámokban közölt információk segítik hozzá ahhoz, hogy vásárlásai során a legjobb döntést hozza. Emellett a többség azt is elismerte, hogy gyakran lát olyan reklámokat, amelyek tetszenek neki. A válaszadók 66 százaléka értett ugyanis egyet azzal az állítással, hogy a reklámokat gyakran találja szórakoztatónak, és ezek nem egy esetben komolyan felkeltik a figyelmét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >