Legtöbben gazdaságilag hasznosnak ítélik a reklámokat
A Nielsen piackutató 50 országra kiterjedő felmérésének eredménye szerint a fogyasztók nem utálják a reklámokat, nagy többségük úgy véli, a reklámok alapvető szerepet játszanak a gazdaság működésében.
A megkérdezettek többsége szerint a reklámok amellett, hogy segítenek a választásban, hozzájárulnak a széleskörű, megbízható és olcsó termékkínálat megvalósulásához.
A válaszadók mintegy 80 százaléka szerint a reklámtevékenység segíti az új munkahelyek létrejöttét, 72 százalékuk úgy véli, hozzájárul a gazdasági növekedéshez, 68 százalékuk szerint növeli a piaci versenyt, amely jobb minőségű és olcsóbb termékkínálatot eredményez. Emellett a megkérdezettek 81 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy a reklámok rendkívül hasznos támogatást nyújtanak a különböző sportesemények és kulturális rendezvények megvalósítása során.
A megkérdezettek a reklámok személyes hasznát is értékelték. 67 százalékuk például úgy véli, hogy a reklámokban közölt információk segítik hozzá ahhoz, hogy vásárlásai során a legjobb döntést hozza. Emellett a többség azt is elismerte, hogy gyakran lát olyan reklámokat, amelyek tetszenek neki. A válaszadók 66 százaléka értett ugyanis egyet azzal az állítással, hogy a reklámokat gyakran találja szórakoztatónak, és ezek nem egy esetben komolyan felkeltik a figyelmét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A két legégetőbb kihívás egy ügyvezető számára: a munkaerő és a költségek
Az International Executive Search Federation (IESF) vezetőkiválasztással foglalkozó nemzetközi szervezete…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >