Legtöbben gazdaságilag hasznosnak ítélik a reklámokat

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 27. 00:12

A Nielsen piackutató 50 országra kiterjedő felmérésének eredménye szerint a fogyasztók nem utálják a reklámokat, nagy többségük úgy véli, a reklámok alapvető szerepet játszanak a gazdaság működésében.

A megkérdezettek többsége szerint a reklámok amellett, hogy segítenek a választásban, hozzájárulnak a széleskörű, megbízható és olcsó termékkínálat megvalósulásához.
A válaszadók mintegy 80 százaléka szerint  a reklámtevékenység segíti az új munkahelyek létrejöttét, 72 százalékuk úgy véli, hozzájárul a gazdasági növekedéshez, 68 százalékuk szerint növeli a piaci versenyt, amely  jobb minőségű és olcsóbb termékkínálatot eredményez. Emellett a megkérdezettek 81 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy a reklámok rendkívül hasznos támogatást nyújtanak a különböző sportesemények és kulturális rendezvények megvalósítása során.
A megkérdezettek a reklámok személyes hasznát is értékelték. 67 százalékuk például úgy véli, hogy a reklámokban közölt információk segítik hozzá ahhoz, hogy vásárlásai során a legjobb döntést hozza. Emellett a többség azt is elismerte, hogy gyakran lát olyan reklámokat, amelyek tetszenek neki. A válaszadók 66 százaléka értett ugyanis egyet azzal az állítással, hogy a reklámokat gyakran találja szórakoztatónak, és ezek nem egy esetben komolyan felkeltik a figyelmét.





Kapcsolódó cikkeink