Legnépszerűbb a csokimikulás – az ünnepi

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 03. 13:44

A Mikulás-napi és karácsonyi édességek bolti eladása meghaladta a 2 milliárd forintot a tavalyi ünnepi időszakban. A szezonális termékek forgalma 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Legnépszerűbbek a csokoládéból készült Mikulás-figurák, amelyek értékben a forgalom több mint felét vitték el. Tavalyi részarányuk 56 százalék, ami mintegy 1,3 milliárd forintos értékesítést jelent.

Az összes szezonális terméken belül a hagyományos Mikulás-csomagok piacrésze 14 százalékról 16-ra nőtt tavaly, szintén értékben.

Az átlagár jelentős emelkedése okozza, hogy a mennyiségihez képest a forgalom értéket tekintve kisebb mértékben csökkent. Egy kilogramm karácsonyi szezonális édesség mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly decemberben 3193 forint; 18 százalékkal több, mint tavalyelőtt decemberben.

Erősek a gyártói márkák. Mind a tavalyi, mind az egy évvel korábbi karácsonyi szezonban 96 százalék jutott rájuk, az értékben mért forgalomból.

Kapcsolódó cikkeink