Legmagasabb minőségi szabványok a SPAR-nál
Három évre megkapta a SPAR Magyarország az ISO 9001:2015-ös minősítést. Az új, vevőközpontú szabvány felhasználóbarát, a korábbiakhoz képest jobban igazodik a vásárlók igényeihez, elégedettségéhez.
„A SPAR üzletfilozófiájának legfontosabb célja vevőink hatékony, minőségi kiszolgálása. Ez nem kis feladat, hiszen közel négyszáz áruházunk biztonságos és gyors ellátását kell megoldani nap mint nap ellenőrzött, magas minőségű élelmiszerekkel. Ezért a SPAR vezetése úgy döntött, hogy olyan minőségirányítási szabványokat vezet be a napi működésbe, amelyek lehetővé teszik a vállalatirányítási folyamataink nyomon követhetőségét és szem előtt tartják az élelmiszerbiztonságot”, mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
A SPAR Magyarország 2009 decemberétől az SGS – a világ vezető tanúsító szervezete – által tanúsított Integrált Irányítási Rendszert (IIR) működtet. Ennek a rendszernek két eleme az ISO szabvány szerinti minőségirányítási és a HACCP elvek szerinti élelmiszerbiztonsági rendszer. Magyarországon a kereskedelmi láncok közül egyedüliként a SPAR szerezte meg és terjesztette ki teljes hálózatára az ISO 9001:2008 nemzetközi szabvány követelményei alapján tanúsított minőségirányítási rendszert.
Az elmúlt években megerősödött a Nemzetközi Szabványügyi Testületnél (ISO) az a vélemény, hogy a szabvány és a minőségirányítási rendszer elveinek alapvető átdolgozása szükséges. Ez az igény a szabvány környezetében jelentkező új követelményeken és az alkalmazási területen fellépő új kihívásokon alapult. A módosítására azért volt szükség, hogy a szabvány megfeleljen a kor követelményeinek. A modernizált rendszer az ISO 9001:2015 kódot kapta. Idén ősszel a SPAR sikeresen teljesítette az új, vevőközpontú szabvány megszerzésének feltételeit.
„Az új szabvány legfontosabb szempontja a vásárlói elégedettség. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mind üzleteink, mind a központi folyamataink három évre megkapták az ISO 9001:2015 tanúsítványt”, tette hozzá Maczelka Márk.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >