Legmagasabb minőségi szabványok a SPAR-nál
Három évre megkapta a SPAR Magyarország az ISO 9001:2015-ös minősítést. Az új, vevőközpontú szabvány felhasználóbarát, a korábbiakhoz képest jobban igazodik a vásárlók igényeihez, elégedettségéhez.
„A SPAR üzletfilozófiájának legfontosabb célja vevőink hatékony, minőségi kiszolgálása. Ez nem kis feladat, hiszen közel négyszáz áruházunk biztonságos és gyors ellátását kell megoldani nap mint nap ellenőrzött, magas minőségű élelmiszerekkel. Ezért a SPAR vezetése úgy döntött, hogy olyan minőségirányítási szabványokat vezet be a napi működésbe, amelyek lehetővé teszik a vállalatirányítási folyamataink nyomon követhetőségét és szem előtt tartják az élelmiszerbiztonságot”, mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
A SPAR Magyarország 2009 decemberétől az SGS – a világ vezető tanúsító szervezete – által tanúsított Integrált Irányítási Rendszert (IIR) működtet. Ennek a rendszernek két eleme az ISO szabvány szerinti minőségirányítási és a HACCP elvek szerinti élelmiszerbiztonsági rendszer. Magyarországon a kereskedelmi láncok közül egyedüliként a SPAR szerezte meg és terjesztette ki teljes hálózatára az ISO 9001:2008 nemzetközi szabvány követelményei alapján tanúsított minőségirányítási rendszert.
Az elmúlt években megerősödött a Nemzetközi Szabványügyi Testületnél (ISO) az a vélemény, hogy a szabvány és a minőségirányítási rendszer elveinek alapvető átdolgozása szükséges. Ez az igény a szabvány környezetében jelentkező új követelményeken és az alkalmazási területen fellépő új kihívásokon alapult. A módosítására azért volt szükség, hogy a szabvány megfeleljen a kor követelményeinek. A modernizált rendszer az ISO 9001:2015 kódot kapta. Idén ősszel a SPAR sikeresen teljesítette az új, vevőközpontú szabvány megszerzésének feltételeit.
„Az új szabvány legfontosabb szempontja a vásárlói elégedettség. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mind üzleteink, mind a központi folyamataink három évre megkapták az ISO 9001:2015 tanúsítványt”, tette hozzá Maczelka Márk.
Kapcsolódó cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Történelmi fejlődésen ment keresztül a magyar vidék
A magyar vidék történelmi fejlődésen ment keresztül 2010 óta, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >