Legkoncentráltabb a tisztasági betét forgalma
A női higiéniai termékek közül legnagyobb kategória az egészségügyi betét. Mintegy 5 milliárd forintos forgalma stabil maradt 2009. május–2010. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve azonban mínusz 4 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A tampon éves piaca meghaladja a 4 milliárd forintot. Bolti eladása értékben 2, mennyiségben 4 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. A tisztasági betét 3 milliárd forintnál nagyobb piacán értéket tekintve 1, míg mennyiségben 7 százalékkal kevesebbet adtak el legutóbb, mint egy évvel korábban.
Eközben a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum bolti forgalma értékben stabil maradt, egyik évről a másikra. Mennyiségben viszont 3 százalékkal kisebb lett.
A női higiéniai termékek forgalma értékben csak a hipermarketekben és a drogériákban emelkedett 2009. május–2010. áprilisban, az előző évhez képest.
A csatornák trendjeiről megállapítható, hogy drogériában az egészségügyi és a tisztasági betét forgalma értéket tekintve nagyobb mértékben nőtt, mint hipermarketben. Drogériában az egészségügyi betét értékben mért eladása 7 százalékkal emelkedett, a tamponé 1, míg a tisztasági betété 2 százalékkal. Hipermarketben (ebben a sorrendben) plusz 1, 2 és 3 százalékot regisztráltunk.
Leginkább koncentrált a tisztasági betét kiskereskedelmi forgalma: A hipermarket piaci részesedése 36, a drogériáé 33 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. Tamponnál a hipermarket szintén emelkedő mutatója 35, a drogériáé pedig 29 százalék.
Legjobban az egészségügyi betét forgalma oszlik meg a különböző csatornák között. A hipermarket részaránya stabilan 30 százalék, míg 1-1 százalék pluszt regisztráltunk a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres szegmensben és a drogériában is. Így mindkét bolttípus piacrésze 22 százalék, értékben, a legutóbbi éves adatok szerint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >