Legkevésbé a befőtt-tartósító eladása csökkent
Másfél és kétmilliárd forint között mozgott a befőzőszerek piaca az elmúlt két kumulált év során. Legutóbb február–január között a kiskereskedelmi forgalom érték szempontjából 12, mennyiséget tekintve 14 százalékkal csökkent a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A kategória mintegy 1,7 milliárd forintos teljes bevételéből a legnagyobb szegmensre, a dzsemfixre több mint kétharmad (68%) jutott 2015. február és 2016. január között.
Második a savanyúságtartósító 12 százalékos piacrésszel, majd a befőzőcukor következik 10, aztán a befőtt-tartósító 9, valamint a szörptartósító 1 százalékos részaránnyal.
Mindegyik szegmens forgalma csökkent értékben is, mennyiségben is egyik kumulált évről a másikra.
Ha értékben nézzük, a legnagyobb mértékű csökkenést, 15 százalék mínuszt a befőzőcukornál regisztráltuk. Legkevésbé pedig, 5 százalékkal, a befőtt-tartósító eladása csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >