Legkevésbé a befőtt-tartósító eladása csökkent
Másfél és kétmilliárd forint között mozgott a befőzőszerek piaca az elmúlt két kumulált év során. Legutóbb február–január között a kiskereskedelmi forgalom érték szempontjából 12, mennyiséget tekintve 14 százalékkal csökkent a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A kategória mintegy 1,7 milliárd forintos teljes bevételéből a legnagyobb szegmensre, a dzsemfixre több mint kétharmad (68%) jutott 2015. február és 2016. január között.
Második a savanyúságtartósító 12 százalékos piacrésszel, majd a befőzőcukor következik 10, aztán a befőtt-tartósító 9, valamint a szörptartósító 1 százalékos részaránnyal.
Mindegyik szegmens forgalma csökkent értékben is, mennyiségben is egyik kumulált évről a másikra.
Ha értékben nézzük, a legnagyobb mértékű csökkenést, 15 százalék mínuszt a befőzőcukornál regisztráltuk. Legkevésbé pedig, 5 százalékkal, a befőtt-tartósító eladása csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >