Legkevésbé a befőtt-tartósító eladása csökkent
Másfél és kétmilliárd forint között mozgott a befőzőszerek piaca az elmúlt két kumulált év során. Legutóbb február–január között a kiskereskedelmi forgalom érték szempontjából 12, mennyiséget tekintve 14 százalékkal csökkent a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A kategória mintegy 1,7 milliárd forintos teljes bevételéből a legnagyobb szegmensre, a dzsemfixre több mint kétharmad (68%) jutott 2015. február és 2016. január között.
Második a savanyúságtartósító 12 százalékos piacrésszel, majd a befőzőcukor következik 10, aztán a befőtt-tartósító 9, valamint a szörptartósító 1 százalékos részaránnyal.
Mindegyik szegmens forgalma csökkent értékben is, mennyiségben is egyik kumulált évről a másikra.
Ha értékben nézzük, a legnagyobb mértékű csökkenést, 15 százalék mínuszt a befőzőcukornál regisztráltuk. Legkevésbé pedig, 5 százalékkal, a befőtt-tartósító eladása csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >