Legkedvezőbben az egészségügyi betét eladása alakult

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 01. 12:22

Az egészségügyi betét éves piaca közeledik a 6 milliárd forinthoz. Kiskereskedelmi forgalma – értékben – 4 százalékkal nőtt 2013. január–április során, az előző hasonló időszakhoz képest, volumenben pedig 2 százalékkal.

Nielsen 18mm_optA női higiéniai termékek gyártói márkái továbbra is erősek. Egészségügyi betétnél 83 százalék a gyártói márkák piacrésze múlt évben, ahogyan tavalyelőtt is, értéket tekintve.

Általában a kiskereskedelmi eladás hipermarketre és drogériára koncentrálódik. A két csatorna együttesen – érték szempontjából – egészségügyi betétnél 53 százalékos piaci részesedést ért el idén január–áprilisban, értéket tekintve.

A tampon éves kiskereskedelmi forgalma 4 milliárd forint felett mozog a legutóbbi időszakban. Ami az idei trendeket illeti: érték szempontjából 6, mennyiséget tekintve 4 százalékkal csökkent az eladás az év első négy hónapjában, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A tampon teljes eladásából értékben tavaly 87 százalék jutott a gyártói márkákra, szemben a 2011-ben mért 89 százalékkal. Itt a hipermarket és a drogéria együttes piacrésze 63 százalék, az idén január–áprilisi adatok szerint, szintén értékben.

A tisztasági betét éves bolti eladása 3 milliárd forint felett mozog. 2013 első négy hónapja során változatlan maradt a boltok bevétele legutóbb január–áprilisban. Mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebbet adtak el tisztasági betétből. Változatlanul 80 százalék maradt a gyártói márkák mutatója – értéket tekintve – egyik évről a másikra.

Itt a legkoncentráltabb a bolti eladás a három kategória közül: értékben 70 százalékban felel a hipermarket és a drogéria a kategória bolti forgalmáért.

 

Kapcsolódó cikkeink