Legkedvezőbben az egészségügyi betét eladása alakult
Az egészségügyi betét éves piaca közeledik a 6 milliárd forinthoz. Kiskereskedelmi forgalma – értékben – 4 százalékkal nőtt 2013. január–április során, az előző hasonló időszakhoz képest, volumenben pedig 2 százalékkal.
A női higiéniai termékek gyártói márkái továbbra is erősek. Egészségügyi betétnél 83 százalék a gyártói márkák piacrésze múlt évben, ahogyan tavalyelőtt is, értéket tekintve.
Általában a kiskereskedelmi eladás hipermarketre és drogériára koncentrálódik. A két csatorna együttesen – érték szempontjából – egészségügyi betétnél 53 százalékos piaci részesedést ért el idén január–áprilisban, értéket tekintve.
A tampon éves kiskereskedelmi forgalma 4 milliárd forint felett mozog a legutóbbi időszakban. Ami az idei trendeket illeti: érték szempontjából 6, mennyiséget tekintve 4 százalékkal csökkent az eladás az év első négy hónapjában, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A tampon teljes eladásából értékben tavaly 87 százalék jutott a gyártói márkákra, szemben a 2011-ben mért 89 százalékkal. Itt a hipermarket és a drogéria együttes piacrésze 63 százalék, az idén január–áprilisi adatok szerint, szintén értékben.
A tisztasági betét éves bolti eladása 3 milliárd forint felett mozog. 2013 első négy hónapja során változatlan maradt a boltok bevétele legutóbb január–áprilisban. Mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebbet adtak el tisztasági betétből. Változatlanul 80 százalék maradt a gyártói márkák mutatója – értéket tekintve – egyik évről a másikra.
Itt a legkoncentráltabb a bolti eladás a három kategória közül: értékben 70 százalékban felel a hipermarket és a drogéria a kategória bolti forgalmáért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >