Legkedvezőbben az egészségügyi betét eladása alakult
Az egészségügyi betét éves piaca közeledik a 6 milliárd forinthoz. Kiskereskedelmi forgalma – értékben – 4 százalékkal nőtt 2013. január–április során, az előző hasonló időszakhoz képest, volumenben pedig 2 százalékkal.
A női higiéniai termékek gyártói márkái továbbra is erősek. Egészségügyi betétnél 83 százalék a gyártói márkák piacrésze múlt évben, ahogyan tavalyelőtt is, értéket tekintve.
Általában a kiskereskedelmi eladás hipermarketre és drogériára koncentrálódik. A két csatorna együttesen – érték szempontjából – egészségügyi betétnél 53 százalékos piaci részesedést ért el idén január–áprilisban, értéket tekintve.
A tampon éves kiskereskedelmi forgalma 4 milliárd forint felett mozog a legutóbbi időszakban. Ami az idei trendeket illeti: érték szempontjából 6, mennyiséget tekintve 4 százalékkal csökkent az eladás az év első négy hónapjában, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A tampon teljes eladásából értékben tavaly 87 százalék jutott a gyártói márkákra, szemben a 2011-ben mért 89 százalékkal. Itt a hipermarket és a drogéria együttes piacrésze 63 százalék, az idén január–áprilisi adatok szerint, szintén értékben.
A tisztasági betét éves bolti eladása 3 milliárd forint felett mozog. 2013 első négy hónapja során változatlan maradt a boltok bevétele legutóbb január–áprilisban. Mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebbet adtak el tisztasági betétből. Változatlanul 80 százalék maradt a gyártói márkák mutatója – értéket tekintve – egyik évről a másikra.
Itt a legkoncentráltabb a bolti eladás a három kategória közül: értékben 70 százalékban felel a hipermarket és a drogéria a kategória bolti forgalmáért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >