Leginkább a levegő- és vízszennyeződés miatt aggódunk
Magyarországon is csökkent a klímaváltozás miatt erősen aggódók aránya, ahogyan világszerte – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Amíg a Nielsen tavalyelőtti felmérése során honfitársaink 30 százaléka tartotta nagyon problematikusnak a globális felmelegedés következményeit, addig idén szeptember-októberben 21 százalék. 54 ország átlagában most 4 százalékponttal kisebb, 37 százalék azok aránya, akiket erősen aggaszt a klímaváltozás.
A globális gazdasági válság átmenetileg kiszorította a érdeklődés első vonalából a klímaváltozás témáját, ám a recesszió enyhültével, a koppenhágai csúcsértekezlet kapcsán vélhetően ismét az érdeklődés homlokterébe kerül ez a probléma.
Tíz magyar közül heten aggódnak a környezet miatt. Ugyanakkor minden negyedik nem tudja, hogyan vélekedjen környezetünk veszélyeztetettségéről. Mindössze 3 százalék nem lát problémát a környezettel kapcsolatban.
Az aggódók legtöbbje – 94 százalék – a levegő szennyeződésétől tart. A víz szennyeződését 93 százalék nevezte meg, a globális felmelegedést és klímaváltozást 82 százalék.
Ezt követi az ivóvíz esetleges hiánya (81), a csomagolóanyag-hulladékok által okozott terhelés és a földfelszín vagy a talajvíz szennyeződése (80-80).
Arra a kérdésre, hogy a társadalom legjobban mivel járulhat hozzá a globális felmelegedés és klímaváltozás elleni küzdelemhez, megkérdezett honfitársaink legnagyobb része, 44 százaléka válaszolta, hogy szükség lenne a kormány által kezdeményezett kutatásokra olyan tudományos és technológiai megoldások érdekében, mint a kevésbé környezetszennyező autók kifejlesztése vagy megújuló energiák feltárása.
38 százalék szerint a kormányoknak korlátozniuk kellene a cégeket, széndioxid és más szennyező anyagok kibocsátásában, 28 százalék szerint fontos lenne a háztartási hulladék minél nagyobb arányú újrahasznosítása, 22 százalék pedig azt az álláspontot képviseli, hogy az embereknek kevesebbet kellene használni gépkocsijukat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >