Leginkább a húskészítmények, a kávé és az ásványvíz kiskereskedelmi eladása nőtt

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 28. 00:03

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 2 százalékkal emelkedett 2008. december-2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat az általa mért 90 termékcsoport alapján.

Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, kávé, ásványvíz és gyümölcsjoghurt bolti eladása. 
Ha a mennyiséget tekintjük, akkor a bolti eladásnál, 2008. december-2009. novemberben mínusz 1,5 százalékot regisztrált a Nielsen, az előző hasonló időszakkal összehasonlítva. 
Értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult, ugyanakkor javult a mennyiségi csökkenés üteme: mivel 2007. december-2008. novemberben még 3,5 százalékkal kevesebb élelmiszert adtak el, mint egy évvel korábban.   
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1300 milliárd forintot.
Értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, például az ásványvíz, gyümölcsjoghurt, kutyaeledel, margarin és jégkrém kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül.
Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 31, értékben 20 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például  teánál és rizsnél.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A hipermarket piaci részesedése 30 százalékról 31-re emelkedett, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 32-ről 33 százalékra nőtt a hagyományos, legkisebb üzletek rovására. Változatlan a 201-400, és az 51-200 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.



Kapcsolódó cikkeink