Légből kapott jégkrémek
A legtöbb jégkrém térfogatának fele levegő – derül ki a Stiftung Warentest német fogyasztóvédelmi magazin felméréséből. A listán több Magyarországon is kapható vaníliafagyi közül a Häagen-Dazs-é lett a legjobb.
Huszonkét dobozos, köztük számos Magyarországon is forgalmazott vaníliafagylaltot vizsgált különböző szempontok szerint a Stiftung Warentest. A felmérés során értékelték az ízesítéshez használt anyagokat, a tejszíntartalmat, a csomagolást, a termékismertetőt, a mikrobiológiai jellemzőket és a termék levegőtartalmát. Az érzékszervi vizsgálat során a termék kinézetét, ízét és állagát tesztelték.
Az összességében legjobb, 2,2-es (0,5 a legjobb érték, 5,5 a legrosszabb érték) pontszámot a Häagen-Dazs vanília jégkrémje kapta, „Jó” minősítéssel. A második legjobb, a Mövenpick fagyija 3,5-es pontszámával még éppen belefért a „Kielégítő” kategóriába. Az őket követők pontszámuk alapján viszont már csak a „Megfelelő” kategóriában kaptak helyet.
A legmeglepőbb eredményt a fagylaltok levegőtartalmának mérése hozta. A jégkrémek gyártása során levegővel habosítják a terméket, a teszt az azonos mennyiségű fagylalthoz hozzáadott levegő mennyiségét mérte. A Häagen-Dazs termékének esetében ez az érték csupán 22 százalék volt, míg az összes többi jégkrémnél 100 százalék körüli − jellemzően feletti − értéket mértek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy még a jó minőségű termékekhez is a felhasznált alapanyagokkal megegyező űrtartalmú levegő kerül – közli a felmérés eredményét a Kreatív Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >