Legalább havi 6000 forintot költenének magán egészségbiztosításra a magyarok egy felmérés szerint
A magyarok többségének nincs magán egészségbiztosítása, bár komoly lakossági igény mutatkozik rá; a szolgáltatástól a megkérdezettek leginkább a gyors és könnyen elérhető ellátást várják – derül ki az EY kutatásából.
Az 1000 válaszadó bevonásával készült reprezentatív kutatás szerint tízből csak egy embernek van magán egészségbiztosítása Magyarországon, de a lakosság több mint egyharmada nyitott lenne egy ilyen jellegű szolgáltatásra. Egy szakorvosi és laborvizsgálatot tartalmazó alapcsomagért a magyarok 38 százaléka legalább havi 6 ezer forintot kifizetne, míg egy átfogóbb, kórházi ellátást is tartalmazó csomagért a válaszadók 27 százaléka 10 ezer forint feletti összeget is elköltene havonta.
A magánbiztosítástól a megkérdezettek elsősorban azt várják, hogy néhány napon belül kapjanak egészségügyi vizsgálati időpontot, és több helyszínen éjjel-nappal orvosi ügyelet álljon a rendelkezésükre. A kedvező biztosítási díjak iránti igény csak ezután következik.
A magyar társadalom a magánegészségügyi szolgáltatások és biztosítások iránt fokozódó érdeklődést mutat. A növekvő kereslet miatt egyre több hazai és külföldi szereplő lép be a piacra, ami kiélezi a versenyt az ügyfelekért – emelte ki a közleményben László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A felmérés válaszadói szerint egy magán egészségbiztosítás elsősorban arra szolgál, hogy fedezze a biztosított egészségügyi ellátásának költségeit, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat ingyenesen vehesse igénybe. Számos válaszadó eközben helytelenül azt feltételezi, hogy akiknek van magánbiztosításuk, azok állami ellátásban is gyorsabban részesülnek, illetve nem kell társadalombiztosítási járulékot fizetniük – jelezte az EY.
Kapcsolódó cikkeink
EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >MDOSZ: Elkészült az ovisoknak szóló OKOSTÁNYÉR®
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) új táplálkozási ajánlást adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >