Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában található üzemében, miután csökkent a kereslet a növényi alapú húshelyettesítők iránt.
Az elbocsátás az üzem mintegy 400 fős állományának egyötödét érinti, a leépítésre várhatóan szeptembertől kerül sor az érintettek felmondási idejének lejárta után.
A Nestlé szóvivője a növényi alapú szegmens jelenlegi piaci helyzetét kedvezőtlennek nevezte. A kereslet nem váltotta be a cég hozzá fűzött várakozásait, mely a járvány utáni időszakban is a reméltnél lassabb növekedést tapasztalt.
A visszaesésre válaszul a Nestlé átértékeli portfolióját és figyelmét a nagyobb potenciállal bíró márkákra irányítja.
A Nestlé már 2023-ban kivonta az Egyesült Királyság és Írország piacáról a Garden Gourmet húshelyettesítő, illetve a Wunda növényi ital márkát. Tavaly viszont növényi húsüzemet nyitott a szerbiai Surčinban, de a nyugat-európai és észak-amerikai piacokon a kategória nem nőtt az előzetes várakozásoknak megfelelően. A fogyasztók részéről gyakran éri kritika a termékeket áruk és minőségük miatt.
Nem a Nestlé az egyetlen cég, amely nehézségekkel küzd ezen a területen: a Quorn tulajdonosa, a Monde Nissin is nyomás alatt van az eladások visszaesése miatt, és a Tesco is megkérdőjelezte, hogy eléri-e ambiciózus, 300%-os növekedési célját a húshelyettesítők piacán.
A Nestlé szerint jelenleg a legfontosabb feladat, hogy a kínálatot az aktuális fogyasztói elvárásokhoz igazítsa, és csak azokat a márkákat erősítse, amelyek hosszú távon is életképesek – írja a hírről beszámoló Just Food.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >