Leárazott bor miatt támadják a Tescot
Nagy-Britanniában kisebb port kavart, hogy bár korábban a Tesco támogatta a kormány túlzott alkoholfogyasztás elleni küzdelmét, most mégis alig több, mint egy fontért árul palackozott borokat üzleteiben.
A Silver Rock névre hallgató bolgár chardonay üvegje eredetileg 2,99 fontba (1000 forint) került, azonban hamarosan kivezetik a terméklistáról, így a raktárkészletet jelenleg 1,11 fontért (372 forint) árusítják ki.
Mivel a szigetországban meglehetősen nagy problémát jelent a túlzott alkoholfogyasztás, főleg a fiatalok körében, így a kormány fontos feladatának tartja a jelenséggel szembeni küzdelmet. Májusban a Tesco vezérigazgatója, Sir Terry Leahy nyilvánosság előtt jelentette ki, hogy a cégcsoport támogatja ezt a törekvést.
Az Alcohol Focus Scotland nevű fogyasztóvédelmi szervezetnél kiverte a biztosítékot a Tesco ilyen mértékű leárazása, akik szerint ez csak tovább súlyosbítja az amúgy is aggályos alkoholfogyasztási statisztikákat.
A Tesco azzal védekezett, hogy klubkártyás vásárlóikról gyűjtött információk szerint, azok, akik leértékeléskor nagyobb mennyiséget vásárolnak alkoholból, legközelebb kevesebbet költenek italra, vagyis összességében nem nő az alkoholfogyasztásuk – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >