Lazurán – Szeretjük a fát
A Lazurán elkötelezett híve a fa- és környezetvédelemnek. Hitvallásuk szerint, ha a felhasználó lecserélés helyett kezeli a fából készült tárgyait, akkor számos fát megvéd a kivágástól. 2010-es aktivitásaik is azt a célt szolgálták, hogy ezt a gondolatot tudatosítsák az emberekben. Integrált kampányuk piacrészemelésre, márkaépítésre és disztribúciónövelésre is irányult.
A koncepció alapját egy SMS-promóció adta, amelynek keretében a garantált nyeremény mellett 5 havi és 1 fődíj is kisorsolásra került. A 8 SMS beküldése után járó festőnadrág elsősorban a szakemberek, festők érdeklődését ragadta meg, a sorsolt ajándékok, a mobiltelefon és a környezetbarát Toyota személygépkocsi pedig a lakosság számára is igen vonzónak bizonyult. Az aktivitást támogató anyagokat – szórólapokat, posztert, dm levelet, fa alakú displayt, polczászlót – újrahasznosított alapanyagokból készítették el, a „zöld” alapüzenet hangsúlyozására. A kommunikációt microsite aloldal is támogatta.
Képi megjelenésükhöz szorosan hozzátartozott egy fát ölelő kislány, így érthető, hogy Faölelés Nap szervezésével különleges esemény is fűződött a promócióhoz. Az „Ölelj fát!” mozgalom részeként indított megmozdulás Guinness-rekordot eredményezett az egy időben legtöbben fát ölelők kategóriájában. A magyar festékgyártók közül a Lazurán először indított a Faölelés esemény támogatására Facebook oldalt, melynek 6053 rajongója lett. A szám azért is jelentős, mert a Lazurán vállalta, hogy az árvízkárok enyhítésére annyi fát ültet a Pilisi Parkerdőben, ahány támogatója lesz ennek az oldalnak.
A különleges, érzelmekre is mélyen ható promóció és az ötletes, társadalmi szerepvállalással ötvözött tevékenység eredményei önmagukért beszélnek. A Lazurán márkaismertsége 23 százalékkal növekedett az előző évhez képest (Forrás: TNS). A trendi, fiatalos márkakategóriában imidzsszempontból a Lazurán megelőzte mindkét versenytársát. Piaci részesedésük növekedett, míg a teljes faápolási piac stagnált. A márka minden barkácsáruházban belistázásra került, így a disztribúció 14 százalékkal emelkedett.
A nyeremények átvétele után Vesmás Zsuzsa, a Lazurán termékmenedzsere mutatta be a non-food kategóriában aranyérmet nyert promóciós mechanizmust és hátterét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >