Lázár: marad a reklámadó
A reklámadó marad, a kormány legfontosabb célkitűzése, hogy a különadók rendszere megmaradjon – mondta Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában kedden reggel.
Közölte, hogy az EBRD-vel és az Erste Bankkal is olyan megállapodást kötöttek hétfőn, hogy a bankadó marad, az összege csökken. Ugyanígy van ez a reklámadóval is, az Európai Bizottság kérése, instrukciói alapján kénytelenek azon gondolkodni, hogy mennyi legyen az adó, de az nem lehet vita tárgya, hogy legyen vagy ne legyen – szögezte le.
„Reklámadó lesz, az a kérdés, hogy mennyit fognak fizetni a cégek” – fogalmazott.
Hozzátette: a legmagasabb reklámadó Ausztriában van, ott 5 százalékos általános kulccsal. Kifejtette: a miniszterelnök és a frakció felhatalmazása alapján a feladata az, hogy az Európai Bizottság által reklámadó ügyben indított, Magyarországot várhatóan elmarasztaló eljárások megelőzése érdekében tárgyaljon a reklámadó fizetésre kötelezettekkel, közöttük az RTL Klub tulajdonosával, a Bertelsmann-csoporttal. Konkrétumokról még nem tudott nyilatkozni, mivel február 24-én fogadja a csoport első emberét Orbán Viktor miniszterelnök. Tájékoztatása szerint a Miniszterelnökségnek és a Bertelsmann-csoportnak kész javaslata van a csoportot vezető elnök és a miniszterelnök számára. A tárgyalások idejét firtató kérdésre azt felelte, hogy azok lassan befejeződnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közleményt adott ki az OKSZ a Lázár János vs Fanta ügyben
Az Országos Kereskedelmi Szövetség visszautasítja a Lázár János építési és…
Tovább olvasom >Fanta minőségügy: kettős minőség és jogszabályok a központban
Az elmúlt időszakban újra felszínre került a kettős termékminőség kérdése,…
Tovább olvasom >Lázár János szigorúbb jogszabályokat sürget a Fanta-botrány kapcsán
A magyar sajtóban nagy visszhangot kapott az a hír, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >