Lázár János szigorúbb jogszabályokat sürget a Fanta-botrány kapcsán
A magyar sajtóban nagy visszhangot kapott az a hír, hogy a Magyarországon forgalmazott Fanta üdítőben jelentősen kevesebb narancslé található, mint a többi európai országban kapható változatokban. Lázár János, az építési és közlekedési miniszter szerint elfogadhatatlan, hogy a nemzetközi élelmiszeripari cégek alacsonyabb minőségű termékeket értékesítenek Magyarországon, ezért szükséges a törvényi szabályozás szigorítása.

A miniszter szerint szükség van arra, hogy a fogyasztók képesek legyenek nyomon követni az élelmiszerek útját
A Coca-Cola megerősítette, hogy az országonként eltérő jogszabályoknak és piaci igényeknek megfelelően különböző összetételű a Fanta. A cég szerint az egyes országokban kapható termékek gyümölcslétartalma hasonló a helyi piacon elérhető hasonló üdítőkhöz, és összhangban vannak az érvényes helyi szabályozásokkal. Ezen kívül a Coca-Cola közölte, hogy folyamatosan dolgoznak a termékeik cukortartalmának csökkentésén, ami szintén befolyásolhatja a különböző országokban kapható italok ízét és összetételét – írja az Index.
Lázár János a közösségi média bejegyzésében hangsúlyozta, hogy a magyar emberek egészsége a tét, és nem fogadható el, hogy „a magyarok Fanta helyett csak hantát kapjanak”. A miniszter szerint szükség van arra, hogy a fogyasztók képesek legyenek nyomon követni az élelmiszerek útját, és egységesen kell fellépni azokkal a kereskedelmi szereplőkkel szemben, akik kihasználják a beszállítókat és megkárosítják a vásárlókat.
A Demokratikus Koalíció (DK) a fogyasztóvédelemhez fordult az ügyben, kifogásolva, hogy a magyar változatban csupán 5 százalék narancslé található, míg az olasz változatban ez az arány 12 százalék. A DK szerint ez a gyakorlat sérti a magyar fogyasztók érdekeit, és sürgős intézkedéseket követel a kormánytól az élelmiszer-minőségi szabályozás szigorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >