Lázár: állami beavatkozásra lenne szükség az élelmiszer-kereskedelemben
Állami beavatkozásra lenne szükség az élelmiszer-kereskedelemben a kisebb mezőgazdasági termelők érdekében – jelentette ki Lázár János Földeákon.
A hódmezővásárhelyi állattartás, a makói hagymatermesztés integráció a kereskedelem állami szabályozása nélkül nehezen lesz képes arra, hogy megálljon a saját lábán – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Csongrád megyei község művelődési házában tartott lakossági fórumon mintegy százötven fős hallgatóság előtt.
A térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus a hozzászólók tapasztalatait úgy összegezte, nem az a probléma, hogy ne tudnánk termelni; a magyarországi gazdálkodókat a kereskedelem fosztja meg a lehetőségektől.
Lázár János közölte, az év második felétől uniós forrásból pályázatot írnak ki kisebb szárítók, magtárak építésére, annak érdekében, hogy a termelők ne legyenek kiszolgáltatva a piaci bizonytalanságoknak. Támogatáshoz juthatnak majd a kis- és közepes vállalkozások élelmiszer-ipari fejlesztésekhez, termelési, termeltetési láncok kialakításához is – tette hozzá.
Vidékfejlesztési forrásokból segítik helyi kis piacok építését, hiszen a vevőnek és az eladónak is az a legolcsóbb, ha helyben, utazás nélkül vásárolhatja meg a termékeket – tudatta a miniszter. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >