Lázár a reklámadó csökkentését javasolja

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 03. 11:40

A reklámadó csökkentését és a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetését javasolja Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki az egykulcsos adónem lehetséges mértékét egyelőre nem kívánta megnevezni, de az MTI-nek kedd este adott nyilatkozatában többször is hivatkozott az osztrák ötszázalékos reklámadóra, mint a legmagasabbra az Európai Unióban.

reklam

Lázár János kifejtette: a kormány tavaly augusztus óta folyamatosan kap formális és informális jelzéseket arról, hogy az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatóságának komoly aggályai vannak a magyarországi reklámadóval kapcsolatban.

A főigazgatóság január végén küldött levelében konkrétan a reklámadó progresszív, azaz sávos rendszerét ellenezte, mert az az alacsony reklámbevételű vállalkozásoknak szelektív gazdasági előnyt jelent, valamint mértékét is kifogásolta, mert az „objektíve is alkalmas arra, hogy gazdasági hátrányt okozzon” – ismertette az uniós aggályt a Miniszterelnökség vezetője.

A kabinet emellett olyan „tanácsokat” is kapott uniós szinten, hogy ha az RTL Klub tulajdonosa, a luxemburgi székhelyű Bertelsmann-csoport egyeztetés céljából jelentkezik nála, akkor fogadja a megkeresésüket, ellenkező esetben „az elmarasztalás lehetősége áll nyitva” Magyarország előtt – tette hozzá.

A Bertelsmann-csoport tett is mérlegelést érdemlő rendezési javaslatot, amely figyelembe veszi, hogy az európai uniós tagállamokban a legmagasabb reklámadó – öt százalék – Ausztriában van – mondta Lázár János, megerősítve, hogy a kormány november óta tárgyal Luxemburgban és Budapesten a Bertelsmann-csoporttal a vita peren kívüli, vagy európai bizottsági eljáráson kívüli megoldásáról.

Szavai szerint a kormánynak mérlegelnie kellett, hogy „egy bizonytalan kimenetelű jogvitát, vagy egy jó egyezséget választ”.

Mindezek alapján a Miniszterelnökség vezetője szerdán tájékoztatást ad az ügyről a Fidesz-KDNP képviselőcsoportjának mezőkövesdi kihelyezett frakcióülésén, és mérlegelésre javasolja a reklámadó csökkentését, valamint a sávos rendszer felülvizsgálatát. A miniszter azt mondta, hogy a kormány számításai szerint mindez nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár „kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni”. Az így várható adóbevételt 6 és 10 milliárd forint közé tette a politikus.

Hozzátette azt is: a jó hír a kritikák közepette, hogy az Európai Bizottság a reklámadó bevezetését önmagában nem kérdőjelezte meg. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: „mi alapvetően minden az Európai Bizottsággal folytatott gazdasági csatában a különadókért küzdünk”.

Azt is kiemelte, hogy a Bertelsmann-csoporttal kötendő esetleges megállapodás jelentős mértékben növelheti Magyarország iránt a befektetői bizalmat. Lázár János azt mondta, a reklámadóval kapcsolatos vitát szerinte a következő három hónapban érdemes rendezni.
A már befizetett reklámadó esetleges visszafizetését ugyanakkor elképzelhetetlennek nevezte. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink