Látványos robbantással folytatódik a nyírbátori Domestos-gyár bővítésének előkészítése
Egy használaton kívüli, több mint 50 éves, leromlott állapotú vasbeton siló robbantásos bontásával folytatódik az Unilever Magyarország Kft. nyírbátori háztartásvegyipari gyárbővítésének előkészítése. A robbantásól látványos felvételek is készültek.
Amint azt Szijjártó Péter a külgazdasági és külügyminiszter és Alberto di Leo, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezetőigazgatója idén áprilisban bejelentette, a vállalat harmadával bővíti a nyírbátori üzem alapterületét, így az egység termelési kapacitása mintegy a negyedével nő majd. A közel 15 milliárd forint értékű, saját erőből beruházás keretében a brit-holland anyavállalat egyik legkorszerűbb, stratégiai fontosságú európai üzeme – ahol olyan, itthon és világszerte is jól ismert termékeket gyártanak, mint a Domestos, a Cif, a Coccolino, a Flóraszept, a Surf vagy az Omo – egy 11.000 négyzetméteres csomagolócsarnokkal, két új gyártósorral és egy 8.000 négyzetméteres korszerű raktárral bővül. A várhatóan 2021 elején záruló beruházás eredményeként a foglalkoztatottak létszáma mintegy 10%-kal növekedhet.
A fejlesztés előkészítési szakaszának részeként bontották le – robbantásos módszerrel – az 1964-ben a Nyirterv által tervezett és az 1.sz. Mélyépitő Vállalat által megépített, majd 1965-ben átadott, 500 vagon kapacitású, 47 méter magas vasbeton silót. Az építmény anyagának minőségi problémái miatt már 1980-ban és 1986-ban is javítani kellett a keletkező repedéseket, sőt, 1991-ben egy – szerencsére személyi sérüléssel nem járó – baleset is bekövetkezett: akkor a 4. sz. siló fala szakadt ki. A létesítmény az építési technológiai bizonytalanságok, az építmény kora és a korróziós hatások miatt az utóbbi időben már csak limitált kapacitással működött, a 34 méter helyett csak 20 méteres magasságig lehetett feltölteni, vagy csak könnyű mag (napraforgó) tárolására volt alkalmas.
A gyárbővítéssel érintett területen az épületek bontását a Szikla Terv Kft. végzi, a robbantásos bontással pedig a több évtizedes gyakorlattal rendelkező miskolci Detonet Kft.-t bízták meg.
A nem mindennapi eseményt több kameraállásból rögzítő látványos videó ezen a linken érhető el:
https://drive.google.com/file/d/1ZbtEZBUmjvv_-XFY6IXewUShh8r5u1Cb/view
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >