Lassult Svájc óraexport növekedése
Jelentősen lassult Svájc óraexportja októberben éves összevetésben, részben amiatt, hogy csaknem harmadával esett az értékesítése egyik fő piacán, Hongkongban.
A svájci óraipari szövetség honlapján szereplő adatok szerint az októberi kivitel értéke 2 milliárd 25 millió frank volt, 1,5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Szeptemberben lényegesen nagyobb, 10,2 százalék volt a növekedés.
Októberben a svájci órák legfontosabb exportpiacain vegyesen alakultak az eladások.
A múlt hónapban 29,7 százalékkal, 145 millió frankra csökkent a svájci órakivitel Hongkongba, miközben az Egyesült Államokba 9,5 százalékkal, 227,5 millió frankra emelkedett. Ezzel az Egyesült Államok már a harmadik egymást követő hónapban volt a svájci óragyártók legnagyobb exportpiaca, ami 2010 óta folyamatosan Hongkong volt.
Az októberi óraexport Kínába 17,6 százalékkal 218,4 millió frankra, Japánba 11,3 százalékkal 146,1 millió frankra, Nagy-Britanniába 12,9 százalékkal 145 millió frankra, Franciaországba pedig 24,2 százalékkal 114 millió frankra emelkedett.
Erre a hat piacra került a svájci órák több mint a fele, 51,5 százaléka.
Az első kilenc hónapban Svájc 16 milliárd 671 millió frank értékben adott el órákat külföldön, ami 3,5 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Svájc tavaly 21 milliárd 173 millió frank értékben exportált órákat, ami 6,3 százalékos növekedés a megelőző évhez képest, amikor a bővülés szerényebb, 2,7 százalék volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Svájcban terjeszkedik a Rossmann
A Svájcban már régóta közkedvelt Rossmann drogérialánc az év végén…
Tovább olvasom >150 munkahelyet szüntet meg Migros Supermarket AG üzletmenetének racionalizálása során
A Migros Supermarket AG, a Migros szupermarket üzletága, 2024. július…
Tovább olvasom >Tömegével szívja fel a hazai húsipari dolgozókat Svájc
A hentesek és marhacsontozók keresése Svájcban egyre inkább magyar munkavállalókra…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >