Lassult márciusban az euróövezet növekedése
A várt erősödés helyett lassult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedési üteme márciusban a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet előzetes adatokon alapuló pénteken közzétett jelentése szerint.
Az euróövezet feldolgozóipari és szolgáltatóipari teljesítmény adatait összesítő beszerzésimenedzser-indexe (BMI) márciusban 51,3 pontra csökkent a februári 51,9 pontról. A piac javulást, 52,0 pontot várt.
A szolgáltatóipari BMI 52,7 pontra csökkent 52,8 pontról, a feldolgozóipari BMI viszont nagyot zuhant, 47,6 pontra, 2013 áprilisa óta a legalacsonyabbra, 71 havi mélypontra esett a februári 49,3 pontról.
A szolgáltatóipari BMI márciusi értéke megfelelt a piaci várakozásoknak, a feldolgozóiparban viszont csekély javulást, 49,5 pontot várt a piac márciusra.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének a növekedését, 50 pont alatti értéke pedig a zsugorodását tükrözi.
A feldolgozóipari teljesítmény havi visszaesésének a mértéke márciusban közel hat éve a legnagyobb lett. Az új megrendelések beérkezése 2012 decembere óta a legnagyobbat csökkent, az exportmegrendelések visszaesése pedig 2012 augusztusa óta a legnagyobbnak bizonyult. A feldolgozóiparban a foglalkoztatás négy éve a legkisebb, stagnálás közeli növekedést mutatta márciusban.
Chris Williamson, az IHS Markit vezető közgazdásza a felmérés megállapításait összefoglalva rámutatott, hogy a BMI adatok alapján az első negyedévben 0,2 százalékos negyedéves GDP-növekedésre lehet számítani az euróövezetben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt májusban
Havi összehasonlításban csökkent, éves szinten nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >