Lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az OECD-országokban
Az energia és az élelmiszerek mérsékeltebb drágulása miatt lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban októberben.
Az OECD 35 tagországában átlagosan 2,2 százalékos volt az éves infláció, 0,1 százalékponttal csökkent a szeptemberben mért 2,3 százalékhoz képest – derült ki az OECD honlapján kedden közzétett adatokból.
Az OECD-országokban éves összevetésben 5,8 százalékkal nőttek az energiaárak októberben, míg az előző hónapban 7,7 százalékkal. Az élelmiszerek 1,8 százalékkal drágultak éves szinten, szemben a szeptemberi 1,9 százalékkal.
Az élelmiszer- és energiaárakat nem számolva az éves infláció 1,9 százalékot tett ki októberben, kissé emelkedett a szeptemberi 1,8 százalékhoz képest.
A 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 2,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a márciusi 2,3 százalék után.
A világ hét legfejlettebb országából álló G7-csoportban októberben 2,3 százalékra lassult az éves infláció az előző havi 2,4 százalék után. Az euróövezetben 1,4 százalékkal, az Európai Unióban pedig 1,7 százalékkal nőttek éves összevetésben a fogyasztói árak, szemben az egy hónappal korábbi 1,5, illetve 1,8 százalékkal.
Az OECD adatai szerint Magyarországon éves összevetésben 2,2 százalékkal növekedtek a fogyasztói árak októberben a szeptemberi 2,5 százalékos emelkedés után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >