Lassult az élelmiszerinfláció Olaszországban
Olaszországban júniusban az előzetesen közöltnek megfelelően 6,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak éves szinten, miután májusban 7,6 százalékos emelkedést mértek – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat végleges adatként hétfőn.
A júniusi éves inflációs adat 14 havi mélypont. Az Istat végleges adatai alapján az előzetes becsléssel összhangban havi szinten stagnáltak a fogyasztói árak Olaszországban az előző havi 0,3 százalékos emelkedést követően.
Az Istat adatai szerint az éves árnövekedés mérséklődése nagyrészt a bázishatásnak, a nem szabályozott energiaárak hatásának köszönhető, amelyek júniusban 8,4 százalékos növekedést mutattak, míg májusban 20,3 százalékosat. A feldolgozott élelmiszerek és alkoholos italok ára is lassuló ütemben emelkedett: a májusi 13,2 százalék után júniusban 11,5 százalékkal nőtt. Ugyanakkor a feldolgozatlan élelmiszerek ára gyorsuló ütemben emelkedett, az előző havi 8,8 százalék után éves szinten 9,4 százalékkal nőtt az év hatodik hónapjában.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) növekedési üteme júniusban éves szinten 6,7 százalékra csökkent a májusi 8 százalékról, havi összevetésben pedig 0,1 százalék volt a májusi 0,3 százalék után.
A feldolgozatlan élelmiszerek és az energia nélkül számított éves maginfláció az előző havi 6,0 százalékról 5,6 százalékra mérséklődött júniusban – áll az Istat közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >Olaszország lesz idén a Balaton Wine & Gourmet fesztivál díszvendége
A balatoni régió több mint 50 étterme és borászata mellett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >