Lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban júliusban
Németországban a termelői árak 0,8 százalékkal csökkentek júliusban az egy évvel korábbiakhoz képest, ami ugyan lassulás az előző havi, 1,6 százalékos éves szintű esést követően, de így is már a tizenharmadik egymást követő hónapban jegyeztek fel éves csökkenést – közölte a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden.

A tartós fogyasztási cikkek ára 0,7 százalékkal nőtt
Júliusban továbbra is elsősorban az alacsonyabb energiaárak miatt következett be a csökkenés, miközben a fogyasztási és beruházási javak drágultak.
Az energiaárak 4,1 százalékkal csökkentek tavaly júliushoz képest, miután júniusban 5,9 százalékos csökkenést jegyeztek föl. A földgáz és a villamos energia árának csökkenése volt a legnagyobb hatással az energiaár éves alakulására. A gázár a júniusi 14,8 százalékos csökkenés után júliusban 12,3 százalékkal esett, a villamos energia az előző havi 11 százalék után júliusban 9,2 százalékkal került kevesebbe, mint egy évvel korábban.
Az energia nélkül számított termelői árak 0,9 százalékkal emelkedtek idén júliusban az előző év azonos hónapjához képest.
A köztes termékek ára 0,3 százalékkal, a tartós fogyasztási cikkeké 0,7 százalékkal, a beruházási javaké 2 százalékkal, az élelmiszereké pedig 0,2 százalékkal nőtt júliusban éves összehasonlításban.
Németországban júliusban a termelői árak 0,2 százalékkal emelkedtek júniushoz képest, amikor szintén 0,2 százalékos növekedést jegyeztek föl májussal szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >