Lassult a német infláció júniusban, de az élelmiszerárak még emelkednek
Lassult a németországi infláció júniusban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis előzetes adatokon alapuló hétfői jelentése szerint.

Havi bázison május után júniusban is 0,1 százalékkal nőtt a fogyasztói árindex
Júniusban a fogyasztói árindex 2,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Egy hónappal korábban, májusban 2,4 százalékon állt az infláció Németországban. Az elemzői konszenzusban 2,3 százalék szerepelt júniusra.
Havi bázison május után júniusban is 0,1 százalékkal nőtt a fogyasztói árindex, elmaradva az elemzők által várt 0,2 százalékos növekedéstől.
Németországban az energiaárak 2,1 százalékkal estek júniusban az egy évvel korábbihoz képest, miután májusban kisebb mértékben, 1,1 százalékkal csökkentek, ugyanakkor az élelmiszerárak gyorsuló ütemben, 1,1 százalékkal emelkedtek éves bázison a májusi 0,6 százalékos drágulást követően. A szolgáltatások ára májusban és júniusban egyaránt 3,9 százalékkal nőtt.
A gyakran volatilis energiaárak és élelmiszerárak nélkül számított maginfláció júniusban 2,9 százalék, 2022 februárja óta a legalacsonyabb volt a májusi 3,0 százalékot követően.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált HICP harmonizált fogyasztói árindex-emelkedés júniusban éves bázison 2,5 százalékra csökkent a májusi 2,8 százalékról, havi bázison pedig júniusban is a májusival megegyező 0,2 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >