Lassult a drágulás az Egyesült Államokban, de még mindig közel a rekordhoz az infláció
Az Egyesült Államokban 8,5 százalékos volt a fogyasztói árak emelkedése júliusban az egy évvel korábbihoz képest – közölte az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala.

Mérséklődésben bíznak az elemzők
Az adat a vártnál kisebb, de még így is rekordközeli. Elemzések szerint az infláció megtorpanó növekedését az üzemanyagok árának meredek júliusi csökkenése okozta, és szakértők remélik, hogy az egy hónappal korábbi, 9 százalék feletti infláció volt a csúcspont, és innen mérséklődni kezd az áremelkedés üteme.
A Comerica Bank vezető közgazdásza, Bill Adams a CNN hírtelevíziónak azt mondta, hogy az éves alapon számolt infláció elérhette csúcspontját. Az Amerikai Gazdaságkutató Intézet szakértője, Peter Earle a Fox hírtelevíziónak úgy nyilatkozott, hogy hosszú lesz az út, és még sok minden történhet ameddig sikerül elérni a jegybank által célként kitűzött 1,5-2,5 százalékos éves inflációs célt.
A júliusi infláción belül az energiaköltségek havi alapon 4,6 százalékkal mérséklődtek, de az egy évvel korábbihoz képest még mindig 32,9 százalékkal voltak magasabbak. Az üzemanyagok ára júliusban júniushoz képest 7,7 százalékkal esett vissza, de a 2021. júliusihoz képest még mindig 44 százalékkal magasabb. Az élelmiszerek áremelkedése havi összevetésben folytatódott júliusban; 1,1 százalékkal voltak drágábbak, míg egy év alatt 10,9 százalékkal drágultak, ami 1979 májusa óta a legmagasabb érték.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >