Lassuló növekedés a Hell Energy-nél, de stabil export és erősödő EBITDA
A Hell Energy Magyarország Kft. a legutóbbi pénzügyi évben, 2023-ban is növelte árbevételét, bár a növekedés üteme jelentősen elmaradt az előző évek dinamikájától. A cég árbevétele a 2022-es 150 milliárd forintról 2023-ban 162 milliárd forintra emelkedett, ami mindössze 8%-os növekedést jelent az előző évek 30-50%-os bővüléséhez képest.
Az exportbevételek továbbra is jelentős részét képezik a cég bevételeinek, az összes bevétel 58,4%-a származik külföldi piacokról. Ezek között kiemelkedően teljesítenek az Európai Unió tagállamai, mint Románia, Bulgária, Görögország, Szlovákia és Horvátország, valamint jelentős bevételt realizálnak Indiában, Boszniában és az Egyesült Királyságban is. A cég számára fontos az exportpiacokon való jelenlét, mely stabil alapot nyújt a további növekedéshez.
A társaság pénzügyi helyzete javuló tendenciát mutat az EBITDA tekintetében, amely a 2022-es 18,5 milliárd forintról 28,8 milliárd forintra nőtt, ez 56%-os emelkedést jelent. Az adózott eredmény is növekedett: 13 milliárd forintról 15,5 milliárd forintra, amely közel áll a 2021-es 15,6 milliárd forintos eredményhez. Ez a javulás részben az állami támogatásoknak és a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) köszönhető, amelyen keresztül a cég jelentős finanszírozáshoz jutott az elmúlt években.
A Hell Energy tevékenységei több területre is kiterjednek, nem csupán az energiaital-gyártásra és értékesítésre. Az anyacég, a Hell Energy Magyarország Kft. négy további társaságot von be a konszolidált beszámolójába: a Quality Pack Zrt., a Hell Automata Üzemeltető Kft., a Hell Energy Promotion, valamint az Avalon Park Kft., amelyek különböző iparágakban működnek, így biztosítva a cég diverzifikált jövedelemforrásait és stabil pénzügyi helyzetét.
Kapcsolódó cikkeink
Díjjal zárja az évet a HELL
Amellett, hogy több piacvezető márkával és több mint 60 országot…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >