Lassuló növekedés a Hell Energy-nél, de stabil export és erősödő EBITDA
A Hell Energy Magyarország Kft. a legutóbbi pénzügyi évben, 2023-ban is növelte árbevételét, bár a növekedés üteme jelentősen elmaradt az előző évek dinamikájától. A cég árbevétele a 2022-es 150 milliárd forintról 2023-ban 162 milliárd forintra emelkedett, ami mindössze 8%-os növekedést jelent az előző évek 30-50%-os bővüléséhez képest.
Az exportbevételek továbbra is jelentős részét képezik a cég bevételeinek, az összes bevétel 58,4%-a származik külföldi piacokról. Ezek között kiemelkedően teljesítenek az Európai Unió tagállamai, mint Románia, Bulgária, Görögország, Szlovákia és Horvátország, valamint jelentős bevételt realizálnak Indiában, Boszniában és az Egyesült Királyságban is. A cég számára fontos az exportpiacokon való jelenlét, mely stabil alapot nyújt a további növekedéshez.
A társaság pénzügyi helyzete javuló tendenciát mutat az EBITDA tekintetében, amely a 2022-es 18,5 milliárd forintról 28,8 milliárd forintra nőtt, ez 56%-os emelkedést jelent. Az adózott eredmény is növekedett: 13 milliárd forintról 15,5 milliárd forintra, amely közel áll a 2021-es 15,6 milliárd forintos eredményhez. Ez a javulás részben az állami támogatásoknak és a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) köszönhető, amelyen keresztül a cég jelentős finanszírozáshoz jutott az elmúlt években.
A Hell Energy tevékenységei több területre is kiterjednek, nem csupán az energiaital-gyártásra és értékesítésre. Az anyacég, a Hell Energy Magyarország Kft. négy további társaságot von be a konszolidált beszámolójába: a Quality Pack Zrt., a Hell Automata Üzemeltető Kft., a Hell Energy Promotion, valamint az Avalon Park Kft., amelyek különböző iparágakban működnek, így biztosítva a cég diverzifikált jövedelemforrásait és stabil pénzügyi helyzetét.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a HELL történetének legnagyobb nyereményjátéka
Minden eddiginél nagyobb és izgalmasabb nyereményjátékkal robban be a HELL…
Tovább olvasom >Díjjal zárja az évet a HELL
Amellett, hogy több piacvezető márkával és több mint 60 országot…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Joint Venture Szövetség vállalati díjait
A közel 40 éves múltra visszatekintő Joint Venture Szövetség (JVSZ)…
Tovább olvasom >Jön a kereskedelmi haszon mérséklése? A kereskedőket és az áruházláncokat is kritizálta Orbán Viktor évértékelőjében
Egyes alapvető élelmiszerek árát a kereskedők és az áruházláncok jelentősen…
Tovább olvasom >Zöldség, gyümölcs, tejtermék áfa-visszatérítés a nyugdíjasoknak: működni fog?
A miniszterelnök a szombati évértékelő beszédében bejelentette, hogy az év…
Tovább olvasom >