Lassul a bankkártyás költekezés Európában
A Visa Europe és a Markit piackutató vállalat által közösen megjelentetett beszámoló szerint az EU tagállamok lakossága 2010 harmadik negyedévében 1,2 százalékkal költött többet az előző év azonos időszakához képest.
A kártyás költési adatokon alapuló beszámolóból kiderül, hogy az év legalacsonyabb növekedési rátáját jegyezték a harmadik negyedévben. Mindez azt jelenti, hogy a háztartások fogyasztása csupán nagyon csekély mértékben járult hozzá az EU GDP-jéhez a júliustól szeptemberig terjedő időszakban. Az első és második negyedévben az éves növekedés 2,6 illetve 1,9 százalék volt. Habár a fellendülés megfigyelhető volt a költések tekintetében is, az is nyilvánvaló volt az elmúlt pár évben, hogy az átlag növekedési ráta alacsonyabb, mint a pénzügyi válságot megelőző időszakban.
A beszámoló adatai szerint, az Európai Unió 27 tagállamában az elmúlt negyedévben 242 milliárd euró forgalmat bonyolítottak Visa betéti, hitel és prepaid kártyával a 2009 harmadik negyedévében mért 202 milliárd eurós forgalomhoz képest. A kártyabirtokosok egy-egy tranzakció során átlagosan 50,8 eurót költöttek, amely kismértékű csökkentést mutat az előző év ugyanezen időszakának 51 eurós átlagértékéhez képes. 2007 harmadik negyedévében az átlag 54,8 euró volt tranzakciónként.
Nem meglepő, hogy az eurózóna rosszabb helyzetben lévő államai, mint Görögország és Írország, csökkenést jegyeztek a költések tekintetében, hiszen ezek az országok komoly gazdasági nehézségekkel néztek szembe az elmúlt időszakban. Habár a Kelet-Európára vonatkozó adatok – beleértve Magyarországot és Csehországot – pozitívabbak voltak az eddigieknél, Franciaország és az Egyesült Királyság költési adati bizonyultak a legjobbnak.
Az Európai Unióban forgalomban levő 227 millió Visa bankkártyán realizált forgalmat elemző beszámoló megállapítása szerint, a Visa adatai szignifikáns összefüggést mutatnak az Európai Bizottság által a fogyasztói bizalomra vonatkozóan közzétett számadatokkal.
Phil Symes, a Visa Europe gazdasági igazgatója elmondta: ” Az év első felében jelentős növekedést tapasztaltunk a fogyasztói költések terén, mivel az európai gazdaság a recessziót követően új erőre kapott. Nem meglepő azonban, hogy ez a kezdeti fellendülés lelassult, köszönhetően annak, hogy a szigorú intézkedések és a munkanélküliség kedvezőtlenül hatottak a fogyasztói bizalomra” – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >