Lassú fejlődés az őszibarack és a citrom mögött
A jegestea a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában még a felső harmadba tartozik. Éves piacmérete megközelíti a 14 milliárd forintot. Ezzel megelőzi többek között a rágógumit, a mélyhűtött baromfit, a pezsgőt, fűszert és teát.A kiskereskedelmi forgalom je-gesteából értékben 4 százalékkal csökkent, 2009. február–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben mínusz 1 százalékot regisztráltunk.
Érzékelhetően bővül az ízválaszték. A vezető citrom, valamint az utána következő őszibarack részaránya némileg csökkent az eladásokból. Sokkal kisebb szegmensek iránt viszont emelkedett a kereslet. Az értékesítés koncentrációja nem folytatódott. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan tartják piaci részesedésüket.
Az átlagár lassú ütemben növekszik. Tavalyelőtt január–februárban 173 forintos, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárat mértünk literenként. Rá egy évre 181, idén az első–második hónapban pedig 188 forintot. Ugyanakkor a kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségben mért forgalomból 21, majd tavaly és idén év elején 26 százalék volt.
Figyelemre méltó a forgalom alakulásának eltérése a régiókban. Amíg Budapesten és Pest megyében 7, északnyugaton 8 százalékkal csökkent az eladás, értéket tekintve, addig a többi régióban 5-8 százalékkal növekedett.
A régiók közül továbbra is kimagaslik – értékben – a fővárost és Pest megyét magában foglaló centrális régió 42 százalékos piaci részesedése a legutóbbi évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >