Lassan nő a fagyasztott zöldség és gyümölcs fogyasztása
Magyarországon 4-5 kilogramm fagyasztott zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt egy lakos évente, a fogyasztás lassan növekszik a Corvinus Egyetem kutatói által készített felmérés szerint, amelynek megállapításairól a Fevita Hungary Zrt. tájékoztatta az MTI-t.
Az 1000 fő megkérdezésével elvégzett felmérés szerint a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket.
A szakemberek hozzáteszik, ugyanakkor a nyári zöldségkínálat még most is jelentősen befolyásolja a vásárlást: a vevők 37 százaléka csak a téli időszakban tartozik a fagyasztott zöldséget és gyümölcsöt rendszeresen vásárlók közé. Húsz százalék azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.
A felmérésből kiderül az is, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. A vevők 19 százaléka szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 százalék pedig úgy véli, a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6 százalék a növényvédő szer maradványok miatt aggódik, 17 százalék pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.
A magyar fogyasztók leginkább a zöldborsót, a kukoricát és a spenótot kedvelik a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök közül. A felmérés szerint a vásárlók a magyar alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben. A reklámmal támogatott külföldi márkákat ugyanakkor jobban ismerik és kedvelik, mint a magyart.
A székesfehérvári Fevita hűtőház több mint 20 országba szállít mezőföldi zöldségeket és a magyar piacon is kedveltek termékei. A magyar tulajdonú Fevita Hungary Zrt. mintegy öt évtizede működik Magyarországon. A cég 2014-ben 6,8 milliárd forint árbevételt ért el. A társaság árbevételének nagyobb része az utóbbi években már exportból származik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >Idén is várják a fogyasztókat a „szedd magad” értékesítések
Bár az idei tavaszi időjárás nem volt kegyes a gyümölcstermesztéshez,…
Tovább olvasom >Drága csemege lesz idén a meggy – történelmi mélyponton a termés
Sosem látott feszültség előzi meg az idei meggyszezont: a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >