Lassabban nő az internethasználók száma
Magyarországon a 15–69 éves népesség 62 százaléka, 4,6 millió ember internetezik legalább havi rendszerességgel. Bár az internetpenetráció növekedése nem állt meg, annak üteme jelentősen lassult, így az elmúlt egy évben alig 2 százalékponttal lett magasabb az internetezők aránya.
A fő ok az, hogy az internet felé leginkább nyitott csoportok – fiatalok, diplomások – körében a használók aránya már meghaladja a 90 százalékot, így új netpolgárok leginkább az idősebb korosztályokból érkezhetnének. Ebben a körben azonban nem figyelhetünk meg komoly növekedést, az ötvenes éveikben járók 43, a hatvanasok 24 százaléka használja az internetet.
Az NRC kutatási igazgatója, Kurucz Imre nem vár számottevő változást. Szerinte bár valóban örömteli lenne, ha az idősebbek közül is többen használnák az internetet, sokkal nagyobb probléma, hogy még ma is vannak olyan – elsősorban alacsonyabb társadalmi státuszú – fiatalok, akik digitálisan analfabéták. „Ötven év felett a többség nem használja a világhálót, a rendszeres internetezés egy átlagosnál képzettebb és az újdonságokra nyitottabb rétegre jellemző; azt lehet tehát mondani, hogy az internet ebben a korosztályban kiemel a tömegből. A fiatal generációk esetében viszont épp fordított a helyzet: harminc év alatt tízből kilencen aktívan interneteznek, és az a fiatal, aki nem él ezzel a lehetőséggel, menthetetlenül leszakad” – mutat rá a szakember.
Az adatok az NRC Marketingkutató 2012 első negyedéves kutatásából származnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >