Lanyha kezdet után biztató folytatás – optimisták a sörgyártók
A viszonylag hideg tavaszi, nyár eleji időjárásnak nem örültek a sörgyártók, a mostani kánikula kapcsán azonban – érzékelve a foci vb alatt megnövekedett sörfogyasztást is – már bíznak a sörpiac idei bővülésében.
A hűvös tavaszi-nyári időjárás hatására 7-8 százalékkal eshetett vissza a magyarországi sörfogyasztás az előző év hasonló időszakához viszonyítva – mondta Stefánkovits Ildikó, a Borsodi Sörgyár Zrt. jogi- és vállalati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: a piackutatási adatok szerint ez éves szinten akár kétszámjegyű keresletcsökkenést is jelenthet. A Borsodi Sörgyár ennek ellenére arra számít, hogy sikerül éves szinten túlszárnyalni az előző évi eladásokat. A labdarúgó világbajnokság és a meleg idő jelentősen befolyásolja a sörfogyasztást. A nyári 3 hónapban a teljes éves forgalom körülbelül harmada realizálódik.
Stefánkovits Ildikó beszámolt arról is, hogy az idei nyárra egy új termék bevezetését is időzítették, amely a Borsodi sörcsalád legfrissebb tagja, a Borsodi Friss, a 2 százalék alkoholtartalmú, természetes citrom kivonattal ízesített sörkülönlegesség. A Borsodi Sörgyár egyik a három nagy piaci szereplőnek, akik körülbelül a piac egy-egy harmadát birtokolják.
A foci vb mérkőzései alatt a szurkolók többsége sörrel oltotta szomját, s a Dreher Sörgyárak számos, speciálisan a vb-vel kapcsolatos promócióival igyekezett a vendéglátási csatorna forgalmát fellendíteni – mondta Agócs Mónika, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: a Dreher partnereivel közösen, figyelembe véve a vendéglátó egységek sajátosságait és igényeit, alakította ki promócióikat.
Az időjárás nagymértékben befolyásolja a sörfogyasztást – hívta fel a figyelmet Agócs Mónika is. Mint mondta, bíznak benne, hogy a hűvös májust, júniust követően, ebben a hónapban erősödnek a fogyasztási mutatók a nyaralások vagy akár munka utáni baráti beszélgetések, összejövetelek, kerti partik alkalmával is. Felhívta a figyelmet arra, hogy hamarosan kezdődik a SZIGET fesztivál, amelynek a Dreher ismét főtámogatója.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége honlapján megtalálható ágazati adatok szerint a sörgyárak belföldi értékesítése 9 százalékkal csökkent tavaly 2008-hoz képest. Az export visszaesése miatt pedig a teljes értékesítés 12 százalékkal, 6.289 ezer hektoliterre csökkent az előző évhez viszonyítva. Nagyobb volt a piacszűkülés a vendéglátásban, mint a kiskereskedelemben: a hordós sör eladása folyamatosan csökkent. A palackozott sörök között a fogyasztás csökkenése jobban érintette az üveges, mint a dobozos kiszerelést – írja a Privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >