Lábra kap a funkcionalitás
Kevesebb lábápoló készítményt vásárolnak a magyar fogyasztók, de több lábápolási eszközbe ruháznak be. A cipők egyre kelendőbbek a hipermarket csatornában is,
hiszen a vevők nagyon árérzékenyek. A csökkenő piacon a speciális problémák innovatív termékei és a funkcionális lábbelik értékesítése növekszik.A gazdasági válság a lábápolás-kategóriát is érzékenyen érintette. A vevők az általános visszafogás szellemében kénytelenek voltak ár alapján dönteni, ami a prémium márkák visszaeséséhez vezetett.
– Azt látjuk, hogy a fogyasztók kevesebb lábbőrápolási és szagtalanító terméket vásárolnak – nyilatkozza Draskovich Renáta, a Scholl közép-kelet-európai régiójának marketingigazgatója. – Ugyanakkor megnövekedett például a lábápolási eszközök mennyisége, ami arra utal, hogy pedikűrös helyett valószínűleg egyre többen választják az otthoni lábápolást. Néhány szegmens helyzete stabil, hiszen a problémamegoldó termékekre a nehéz gazdasági környezet ellenére is szükség van.
Az erős márkakötődés és az innováció továbbra is a piaci jelenlét motorja, ezt bizonyítja a hatékony kommunikációval támogatott Scholl termékek bevezetése – a Scholl K+Sarokbőrrepedés krém és a Deo activ Fresh lábszagűző spray – sikere is.
Beszédes lábak
A válság okozta visszafogott költésekre és az otthoni lábápolás előtérbe kerülésére a Scholl a lábápolás-kategória edukációjával válaszolt. Az otthoni lábápolás 4+1 lépésből álló ugróiskolájával az összetett lábápolás-kategóriában segítenek eligazodni, nemcsak a fogyasztóknak, hanem a kereskedőpartnereknek is. Így a polci, illetve a másodkihelyezések vásárlást könnyítő elrendezéséhez is gyakorlati tanácsokat adnak. Ehhez szervesen kapcsolódik a „Vajon mit árul el rólad a lábad?” BTL-kampányuk üzenete, amely a szépségápoláson belül a lábápolás fontosságára hívja fel a figyelmet. Mindkét aktivitás számos vásárlót szólított meg országszerte.
Nyári csúcs
A lábápolás-kategóriában a nyári szezon a legerőteljesebb, ezért a Scholl márka kereskedelmi jelenlétét is erre az időszakra összpontosítja. Tv-kampánnyal, sajtó-, online- és intenzív trade jelenléttel készülnek. Emellett, a nyári szezon dominanciájának ellensúlyozására, a Scholl portfóliójában már tavaly is helyet kaptak az őszi szezonban relevánsabb új termékek, köztük elsősorban a Scholl Biomechanics gyógytalpbetétcsalád. Általánosságban elmondható, hogy fokozódott a szezonon kívüli aktivitások szerepe, a megszokottnál több árengedmény, összecsomagolás, promóció valósult meg.
– A lábápolás értékbeli forgalmában továbbra is kiemelkedő a drogériák és a hipermarketek szerepe. A Scholl márka jellegéből adódóan – lábápolás- és lábbeli-kategória együtt – ugyancsak fontos kommunikációs és értékesítési csatorna a Scholl referenciaüzletek és egyéb cipőboltok hálózata – fűzi hozzá Gerhardt Fanni, a Scholl közép-kelet európai régiójának kategóriamenedzsere.
Újdonság-regiment
2010 tavaszán-nyarán is több új termékkel rukkol elő a Scholl. Közülük kiemelkedik a bőrkeményedés problémájának kezelésére szolgáló, több lépésből álló rendszer, benne Bőrkeményedés elleni puhító krémmel, Bőrkeményedés elleni puhító ecsettel és gyaluval. Vízhólyag kezelésére a Scholl Hydra-Gel Vegyes vízhólyagtapaszt kínálják, amely kétféle méretű tapaszt tartalmaz.
A 2010-es év legnagyobb termékinno-vácója a Scholl Biomechanics gyógytalp-betétcsalád: a Slimfit magas sarkú női cipőkbe illeszkedik, a Sensitive Feet pedig cukorbetegeknek, műtétből való felépülés idejére és egyéb ízületi problémákra nyújt megoldást. A talpbetét egyedülálló technológiájának köszönhetően az emberek 70 százalékát érintő, belső talpra helyezett testsúly miatt kialakuló lábfáradtság, sarok-, boka- és térdfájdalom megelőzésére és csillapítására alkalmas. Phillip Vasyli, ausztrál ortopédorvos találmányának lényege a lábfej eredeti, természetes pozíciójába való visszaállítása, amit a Scholl Biomechanics talpbetétek a forradalmian új Tri-Planar Motion Control® módszeren alapulva biztosítanak.
Másik jelentős kezdeményezésük, hogy a diabéteszben szenvedők számára idén elindítják a Scholl Think Feet™ (Gondoljon a lábára!™) programot. Ennek keretében bemutatják a helyes lábápolást, és tájékoztatást adnak az ajánlott termékek használatáról. Ma Magyarországon több mint 700 000 cukorbeteget tartanak nyilván, és közel ugyanennyien lehetnek, akik még nem tudnak a betegségükről.
Megdöbbentő tény, hogy naponta 7 cukorbeteg páciensnél végeznek amputációt, amelyek sokszor elkerülhetők lehetnének megfelelő lábápolással. A lábápolás világelső szakértőjeként a Scholl elkötelezte magát a láb egészségének, jóllétének és vitalitásának fokozása mellett.
Gördülő talpak
– A lábbeli-kategória se volt könnyű helyzetben tavaly – kezdi a piac elemzését Draskovich Renáta. – A vásárlók visszafogták vásárlásaikat, a tavaszi–nyári szezonban jellemzően 1-1 párral kevesebb szandált, papucsot vettek, ősszel-télen pedig sokan döntöttek úgy, hogy egy szezonnal elhalasztják csizmavásárlásaikat. A Scholl portfóliójában kiemelkedő fogyasztói igény mutatkozott a jó minőségű, bárhova, bármilyen ruhával felvehető lábbelik iránt, szemben a nagyon egyedi színvilágú, kiképzésű cipőkkel.
Bitter Éva, a Joya Hungary értékesítési és marketingigazgatója szerint a válság a cipőpiac prémium szegmensét jól érzékelhetően 2009 szeptemberétől érte el. Az elmúlt őszi–téli szezon minden várakozást alulmúlt, hiszen már karácsony előtt elkezdődött a leértékelés. Üdítő kivételt csak a sokféle néven nevezett aktív vagy funkcionális cipők jelentenek, amelyek egyre keresettebbek, és nagyban emelik a cipő átlagárának statisztikáját. Bár hazánkban még csak a cipőpiac 6-7 százaléka ez a szelet, növekedése megállíthatatlan. A távlatokat, az üzleti potenciált jelzi, hogy Svájcban 14 százalék, Japánban 31 százalék a részesedésük.
Egyik dinamikus motorja az MBT nevével fémjelzett, gördülőtalpú lábbelik szegmense, amelynek terápiás tulajdonságait, edukációs marketingtevékenységük eredményeként, már az egész országban jól ismerik. Mára már több versenytárs jelent meg különböző fejlesztésekkel ebben a szegmensben, köztük a Scholl Starlit cipő, amely speciális kiképzésének köszönhetően stabilitást, kényelmet és tornáztató hatást nyújt viselőjének. Gyógyhatása abban rejlik, hogy a merev, mégis könnyed gördülést nyújtó talp kíméli az ízületeket, javítja a testtartást, nagyobb stabilitást, kényelmet biztosít. Közben az MBT-t kifejlesztő svájci feltaláló új alkotása Joya márkanéven a puha talpú lábbelik új szegmensét vezeti be a köztudatba. Ez a talpszerkezet a gördülő talp előnyeit tetézi a komfortérzet és a könnyű, városi hordhatóság fokozásával, ezért is nevezik a világ legpuhább cipőjének. A mozgatórendszerre gyakorolt terápiás hatását leginkább azok tapasztalják meg, akik a nap nagy részét sima és kemény felületen állva vagy gyalogolva töltik, mint például a kereskedelemben vagy az egészségügyben dolgozók.
Gyermekeknek Joyssy márkanéven ajánlják cipőiket, de ennél sokkal többet is tesznek, tudva, hogy a gyermekek 98 százaléka egészséges lábakkal jön világra, de a felnőttek 60 százalékának valamilyen lábdeformációja van. Ezek gyerekkorban alakulnak ki. Ezért a Joya Hungary fő küldetése, hogy a jól körülhatárolható célcsoportokat érdeklődést felkeltő sajtóközleményekkel érjék el a nyomtatott és online médiumokon keresztül.
Lábápolás extrém körülmények között is
A szakemberek szerint a kereskedők optimistán tekintenek a 2010-es tavaszi–nyári szezon elé. A Scholl részéről ezt a bizakodást számos termékbevezetéssel, erőteljes médiamegjelenéssel, sajtó-, PR-, online kampánnyal támogatják. Bolti megjelenésben pedig a szokásos masszív jelenlétet biztosítják a kollekciót bemutató displayek, szóróanyagok is.
Az egyik újdonságuk a kifejezetten kismamáknak kialakított Mama Be kollekció, amely olasz tervező által megálmodott, csinos, egyben kényelmes lábbeliket kínál a várandósság idejére is. A termék kifejlesztését a terhes nők inspirálták, de megoldás lehet azokra az esetekre is, ha megnövekedett súlyból fakadóan a súlypont előrébb kerül, vagy ha valamilyen oknál fogva megduzzadt, feldagadt a lábfej, fáj vagy fáradt a láb. A Mama Be kollekció egyes darabjai különleges anyagokból, különleges kiképzéssel készülnek, a maximális kényelem eléréséért.
A Biomechanics talpbetétcsalád 2010 tavaszától fitnesz- és szabadidőcipőkbe építve is elérhető. A szezon egyik legizgalmasabb terméke a Hydrastep hidratáló papucs, amely bőrtápláló olajokkal átitatott, különleges szénszálas textilbetéttel rendelkezik. A lábbeli lehetővé teszi az otthoni, minden különösebb időráfordítás nélküli lábápolást, hiszen a különleges talpbetétviselés közben folyamatosan engedi ki a hidratáló olajokat, vitaminokat a bőrbe.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >