La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 07. 16. 09:51

Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő hipermarket-üzemeltetője és a német Schwarz Csoport közelmúltbeli felvásárlási célpontja, a La Cocoș egyedülálló kiskereskedelmi koncepciójába enged bepillantást.

Sebastian Rennack
international retail analyst
Aletos Retail

A hagyományos formátumokkal ellentétben a La Cocoș a nagy tételben történő értékesítést letisztult, indusztriális üzletbelsővel ötvözi, amely működési hatékonyságot és versenyképes árképzést tesz lehetővé.

A ploiești-i üzletben készült képek jól szemléltetik, miként valósítja meg a La Cocoș az átlátható kategóriakezelést, hogyan éri el a kedvező árpercepciót és a hatékony vásárlóforgalmat sajátos BMPL (Buy More, Pay Less) árképzési modelljével, szűk, de stratégiai választékával és a raklapos kihelyezéseivel.

Az üzletben nyilvánvalóvá vált, hogy a belföldi beszerzés és az erős márkafókusz kiemelt szerepet játszik – ezek az elemek járultak hozzá ahhoz, hogy a La Cocoș üzletenkénti árbevétel és jövedelmezőség tekintetében is felül tudta múlni nagyobb versenytársait.

 

 

A La Cocoș Ploiești-ben található üzletének homlokzata a lánc jellegzetes piros logójával, a kakassal és a bevásárlókocsival. A román zászlók az erőteljes nemzeti identitást hangsúlyozzák egy olyan élelmiszerpiacon, amelyet jellemzően nemzetközi szereplők uralnak.

„Supermarketul ce ține cu casa” („Szupermarket az Ön háztartása szolgálatában”). A belső kialakítás letisztultsága – még az erős érintettséggel jellemezhető kategóriákban, például az alkohol esetében is – azt tükrözi, hogy a kereskedő a vásárlók javára igyekszik költséget megtakarítani.

Az önkiszolgáló frissáru-részleg alacsony hűtői jó rálátást engednek a fali hűtők kínálatára. A falon elhelyezett hirdetések a hazai márkákra irányítják a figyelmet.

A húsrészleg bőséges választékot kínál vákuum- és MAP-csomagolású friss húsokból, ahol az 1 kg-nál nagyobb kiszerelések dominálnak. Itt is megjelenmek a román lobogó színei, utalva a belföldi beszállítókra.

A szárazáru-részlegen az árut az egységes raklapos kihelyezés és a lépcsőzetes árazás teszi jól láthatóvá, ami leegyszerűsíti és felgyorsítja a választást.

A La Cocoș minden részlegen hangsúlyozza a román vásárlók támogatása melletti elkötelezettségét.

Az ital szegmensben a nemzetközi márkák dominálnak, ugyanakkor helyi sörgyártók is kiemelt figyelmet kapnak.

A részleg egyik leglátványosabb márkája a lengyel Tymbark.

Az árukihelyezésre vonatkozó általános szabály: 1 raklap = 1 SKU. A raklapokból álló sorok segítik a vásárlók tájékozódását, és hatékony árukezelést tesznek lehetővé a dolgozók számára.

A vásárlók felé irányuló kommunikáció minimális: a snack részlegen például a ‘Cu Sare’ (sóval) felirat különbözteti meg az egyszerűen drótkosarakban kihelyezett napraforgómagokat a nem sózott termékektől.

A szárazáru-részlegeken is jól látható helyet kapnak más országok piacvezető márkái, mint például a lengyel Kamis fűszerválasztéka ezen a gondolavégen kihelyezve.

A letisztult kialakítás nem egyenlő az alacsony minőséggel: itt a Davidoff kávé a híres moldáv Cricova pezsgőivel együtt került kihelyezésre.

Az egyszerű polckép még jobban kiemeli az olyan látványos kihelyezéseket, mint például ez a boroshordó-állványt.

Az édességrészlegen az in-out kihelyezések – mint a román Heidi gourmet csokoládé, a hazai Rom márka vagy az ukrán Roshen termékek – a márkás ár-érték arányt hangsúlyozzák.

A koncepció kifejezetten ösztönzi a „mindent egy helyen” bevásárlást és a nagyméretű kosarakat.

HA nagy értékű szeszes italokat dedikált pultból értékesítik a kasszazónában.

Úgy tűnik, a vásárlók szívesen élnek a lehetőséggel, hogy közvetlenül polcra kész csomagolási egységekből vásároljanak.

Más nagy alapterületű szereplőkkel összehasonlítva a vásárlóforgalom rekord magasnak tűnik – még célzott szórólapok vagy napi akciók nélkül is.

Kapcsolódó cikkeink