Kutatás: nem stresszeli a magyarokat, ha váratlan vendég érkezik
Nem stresszeli a magyarokat a váratlan vendégek érkezése – derül ki a NESCAFÉ legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amelynek középpontjában a vendégfogadás áll. A kutatás többek között arra is fényt derített, hogy a válaszadóknak több mint kétharmada szinte soha nem fogadott még úgy vendéget, hogy felkészületlen lett volna. Mindez valószínűleg annak is köszönhető, hogy üdítő, kávé és bolti aprósütemény szinte minden második háztartásban fellelhető.
A vendégvárás hazai szokásaira világít rá a NESCAFÉ saját reprezentatív kutatása, amely egy 1000 fős minta1 megkérdezésével készült áprilisban legújabb promóciójukhoz kapcsolódóan. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezzék, milyen időközönként, hogyan és milyen módon várják a magyarok vendégeiket, miből áll a hazai vendégfogadás és kiderüljön, valóban olyan szívélyes vendéglátó-e a magyar.
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy a közvélekedéssel ellentétben a magyarok legnagyobb részét szinte egyáltalán nem stresszelik a váratlan vendégek. Sőt, az eredmények alapján kijelenthetjük, hogy vendégszeretők vagyunk. Sokkal inkább idegesíti a megkérdezetteket, ha nem tudnak taxit fogni, elmarad egy színházi előadás, tovább kell bent maradni a munkahelyükön, illetve még nagyobb problémát okoz számukra, ha a várt vendégek lemondják a megbeszélt időpontot. A váratlan vendégek érkezése minden bizonnyal azért sem zavarja a vendégszeretetükről híres magyarokat, mert a válaszadók 86%-ánál szinte soha nem fordult még elő, hogy felkészületlenül érte volna őket a vendégek látogatása.
Persze apróbb gondok azért a felkészült vendégvárók esetében is akadnak. A válaszadók szerint az egyik legnagyobb probléma az lehet, ha nem takarítottunk ki, illetve meglepő, de az is előfordulhat, hogy nem tudnak miről beszélgetni a látogatókkal. Azon azonban, hogy nem készített süteményt, vagy, hogy nincs otthon kávé, szinte senki nem stresszeli magát, mindez azért is lehet, mert a kávé, az üdítő és a bolti aprósütemény hozzátartozik a vendéglátás alapkellékeihez. Gondoljunk csak arra, hányszor hangzik el egy beszélgetés megkezdése előtt: „megkínálhatlak egy kávéval, iszunk egy kávét?”. Egy jó fekete igazán felfrissíti a közös időtöltést, amely a kutatás eredményeiből is kitűnik: az üdítő (59%) mellett a kávé a legnépszerűbb vendégfogadási ital, amelyet a válaszadók 48%-a említett első helyen. Ezt követik a bolti sós aprósütemények (46%) és az alkoholos italok (40%). Kávéval leggyakrabban jellemzően a nők, a 35 év felettiek, illetve a házastársi, élettársi kapcsolatban élők kínálják meg a vendégeiket, de összességében a magyar lakosság 90%-ára jellemző, hogy vendégeit kávéval is kínálja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >