Kutatás: nem stresszeli a magyarokat, ha váratlan vendég érkezik
Nem stresszeli a magyarokat a váratlan vendégek érkezése – derül ki a NESCAFÉ legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amelynek középpontjában a vendégfogadás áll. A kutatás többek között arra is fényt derített, hogy a válaszadóknak több mint kétharmada szinte soha nem fogadott még úgy vendéget, hogy felkészületlen lett volna. Mindez valószínűleg annak is köszönhető, hogy üdítő, kávé és bolti aprósütemény szinte minden második háztartásban fellelhető.
A vendégvárás hazai szokásaira világít rá a NESCAFÉ saját reprezentatív kutatása, amely egy 1000 fős minta1 megkérdezésével készült áprilisban legújabb promóciójukhoz kapcsolódóan. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezzék, milyen időközönként, hogyan és milyen módon várják a magyarok vendégeiket, miből áll a hazai vendégfogadás és kiderüljön, valóban olyan szívélyes vendéglátó-e a magyar.
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy a közvélekedéssel ellentétben a magyarok legnagyobb részét szinte egyáltalán nem stresszelik a váratlan vendégek. Sőt, az eredmények alapján kijelenthetjük, hogy vendégszeretők vagyunk. Sokkal inkább idegesíti a megkérdezetteket, ha nem tudnak taxit fogni, elmarad egy színházi előadás, tovább kell bent maradni a munkahelyükön, illetve még nagyobb problémát okoz számukra, ha a várt vendégek lemondják a megbeszélt időpontot. A váratlan vendégek érkezése minden bizonnyal azért sem zavarja a vendégszeretetükről híres magyarokat, mert a válaszadók 86%-ánál szinte soha nem fordult még elő, hogy felkészületlenül érte volna őket a vendégek látogatása.
Persze apróbb gondok azért a felkészült vendégvárók esetében is akadnak. A válaszadók szerint az egyik legnagyobb probléma az lehet, ha nem takarítottunk ki, illetve meglepő, de az is előfordulhat, hogy nem tudnak miről beszélgetni a látogatókkal. Azon azonban, hogy nem készített süteményt, vagy, hogy nincs otthon kávé, szinte senki nem stresszeli magát, mindez azért is lehet, mert a kávé, az üdítő és a bolti aprósütemény hozzátartozik a vendéglátás alapkellékeihez. Gondoljunk csak arra, hányszor hangzik el egy beszélgetés megkezdése előtt: „megkínálhatlak egy kávéval, iszunk egy kávét?”. Egy jó fekete igazán felfrissíti a közös időtöltést, amely a kutatás eredményeiből is kitűnik: az üdítő (59%) mellett a kávé a legnépszerűbb vendégfogadási ital, amelyet a válaszadók 48%-a említett első helyen. Ezt követik a bolti sós aprósütemények (46%) és az alkoholos italok (40%). Kávéval leggyakrabban jellemzően a nők, a 35 év felettiek, illetve a házastársi, élettársi kapcsolatban élők kínálják meg a vendégeiket, de összességében a magyar lakosság 90%-ára jellemző, hogy vendégeit kávéval is kínálja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >