Kutatás mutatja meg, hogy mennyire érezzük magunkat magabiztosnak és boldognak
Közel 40 ezer válaszadó bevonásával készítettek felmérést a női önbizalom témakörében. Az eredmények azt mutatják, hogy magabiztosság és boldogság tekintetében messze alulértékelik önbecsülésüket a magyar nők.
A 45 pontból álló teszt olyan kérdésekre keresett választ többek között mint: mennyire elégedettek a nők a testükkel, magánéletükkel, munkahelyi helyzetükkel, egészségükkel. Minden egyes pontnál a válaszadó saját életét értékelte egy egytől tízig terjedő skálán, ahol az egyes értelemszerűen a legrosszabb értékelés, a tízes pedig kiváló.
Nem csak a karanténkilók tettek be nekik
Az önbizalmuk mértékére vonatkozó kérdéseknél a 18 és 70 év között lévő hölgyek a 10-es skálán átlagolva 6,2-es értéket jelöltek meg. Ez egy gimnáziumi dolgozatnál sem jelentene kettesnél jobb osztályzatot.
De mégis miért van ez?
Marozsák Szabolcs, női önbizalomedző elárulta, hogy ugyan az elmúlt egy év történései jelentősen befolyásolták a nők önmagukba vetett hitét – hiszen be voltak zárva, nem jártak társaságba, így a testükkel, nőiességükkel sem tudtak igazán foglalkozni – de már a karantén időszak előtt is hasonlóan sokkoló volt a helyzet.
A személyes önbizalomtréningek során, illetve social felületein több ezer nővel beszélgetett a magabiztosság témakörével kapcsolatos kérdésekről és megdöbbenve tapasztalta, hogy mennyire nincsenek tisztában a magyar nők az értékeikkel.
A hatvan az új harminc?
A felmérés további érdekessége, hogy a hatvan pluszos nyugdíjas korcsoportba tartozó kitöltők lényegesen magasabb pontszámokat adtak meg, boldogabbnak, kiegyensúlyozottabbnak értékelték önmagukat, míg a harmincas-negyvenes korosztály inkább szorong, nincs kibékülve sem családi állapotával, sem önmagával.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az x generáció tagjaira (1960 és 1979 között születettek) már hatalmas nyomást helyez a közösségi média, social felületek, ahol minden nő fiatal, feszes, irigylésre méltó. Persze, ez a hamis kép a fiatalabbakra, későbbi generációkra még nagyobb hatást gyakorol, hiszen ők már bele is születnek a folytonos megfelelési kényszerbe. A hatvanasokra viszont ez nem volt és most sincs hatással, sokat tapasztaltak, így nem meglepő, hogy kiegyensúlyozottabb, erősebb önbizalommal rendelkeznek, mint fiatalabb nőtársaik.
Ha eljegyeztek vagy diplomád van, esetleg mindkettő: megúsztad
Nem meglepő módon azok a válaszadók, akik menyasszonyként élnek jóval magasabb önbizalom indexet tudhatnak magukénak, mint szingli nővéreik.
Sőt, a válaszok kiértékeléséből kiderült az is, hogy magasabb iskolai végzettséggel rendelkező hölgyek több, mint 30 %-al magabiztosabbak életük minden területén, mint kevésbé képzett nőtársaik.
A női önbizalomedző szerint azonban ez sem kőbe vésett igazság. Sokszor előfordult, hogy boldogtalan menyasszonyoknak próbált segítséget nyújtani, hogyan tudnának kilépni a mérgező kapcsolatukból, ami csak kívülről volt rózsaszín cukormázzal leöntve.
A tett halála az okoskodás – ez lehet a megoldás az önbizalomhiányra
Marozsák Szabolcs több mint 7 éves tapasztalata azt mutatja, hogy a legnagyobb hiba, amit a nők elkövethetnek, hogy túlgondolnak helyzeteket, illetve nem cselekednek, csak egy helyben toporognak.
Innentől nem is csoda, hogy könnyen összetöri őket egy-egy csalódás, vagy egy fájdalmas szakítás. Szabolcs legfőbb feladatának tartja, hogy átsegítse a hölgyeket ezeken a nehézségeken, újra a jövő felé irányítsa őket a múltban szerzett sérelmekből.
Mivel cselekedni és tenni viszont igenis borzasztó nehéz, ezért írt két könyvet a témában, amellyel pontról pontra mutatja be, hogyan építsük vissza nőként megtört önbizalmunk, vagy, hogyan éljük túl a szakítás okozta gyötrelmeket.
A gyakorlati példákon keresztül bármelyik hölgy új életet kezdhet és megtanulhatja értékelni ppmagát, hogy a legközelebbi felmérés során már ne kettes, hanem négyes, vagy ötös osztályzattal büszkélkedhessen!
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >