Kuponok a vendéglátásban
A hazai vendéglátás sokáig nem használta a külföldön jól ismert marketingeszközöket, a kuponokról pedig a szakma pláne nem tudta elképzelni, hogy komolyan illeszthető a magyar átlagvendég éttermi attitűdjéhez.Az internetet, az SMS-t, az iPodot és a technika különféle más vívmányait felvonultató hirdetési kampányok korában anakronizmusnak hathat a különféle kiadványokból kivagdosható cetlik felhasználására buzdítani a potenciális vendégeket, pedig a világ gazdagabb felén még ma is százmilliárdokban mérhető az évente kinyomtatott kuponok mennyisége. És valahogy arrafelé az emberek nem is szégyellik felhasználni a kedvezményes lehetőségeket.
Mire a kuponkoncepció széles körben elterjedhet a magyar vendéglátásban, a nyomtatottak helyét lassan átveszik az elektronikus változatok. Úgy lépjük át a print kuponok korszakát, ahogy a pénzforgalomban a csekkekét: nekünk már „rögtön” a bankkártyák jelentették az igazi készpénz-helyettesítő eszközt. A modern technika alkalmazása a kuponos promóciókban feltehetően paradigmaváltásra készteti a vendéglátással foglalkozó marketingszakembereket, legfontosabb céljai azonban így is ugyanazok maradnak; segítségükkel könnyebben kitölthetők a holtidők, növelhető a visszatérő vendégek száma, fokozható a kommunikáció emlékezeti hatása, egyszerűbb a fogyasztói visszajelzések gyűjtése, követhetőbb a vásárlói szokások, igények változása. Egy dolgot azonban nem hagyhat figyelmen kívül az étteremtulajdonos: ha a kuponos értékesítés nem egy átgondolt üzleti stratégia része, okozhat akár több kárt is, mint hasznot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megújuló Igazgatóság támogatja az AKKO Invest további növekedését
Megtartotta éves rendes közgyűlését az AKKO Invest, ahol a részvényesek…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >