Kuponok a vendéglátásban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 17. 08:00

A hazai vendéglátás sokáig nem használta a külföldön jól ismert marketingeszközöket, a kuponokról pedig a szakma pláne nem tudta elképzelni, hogy komolyan illeszthető a magyar átlagvendég éttermi attitűdjéhez.Az internetet, az SMS-t, az iPodot és a technika különféle más vívmányait felvonultató hirdetési kampányok korában anakronizmusnak hathat a különféle kiadványokból kivagdosható cetlik felhasználására buzdítani a potenciális vendégeket, pedig a világ gazdagabb felén még ma is százmilliárdokban mérhető az évente kinyomtatott kuponok mennyisége. És valahogy arrafelé az emberek nem is szégyellik felhasználni a kedvezményes lehetőségeket.

Mire a kuponkoncepció széles körben elterjedhet a magyar vendéglátásban, a nyomtatottak helyét lassan átveszik az elektronikus változatok. Úgy lépjük át a print kuponok korszakát, ahogy a pénzforgalomban a csekkekét: nekünk már „rögtön” a bankkártyák jelentették az igazi készpénz-helyettesítő eszközt. A modern technika alkalmazása a kuponos promóciókban feltehetően paradigmaváltásra készteti a vendéglátással foglalkozó marketingszakembereket, legfontosabb céljai azonban így is ugyanazok maradnak; segítségükkel könnyebben kitölthetők a holtidők, növelhető a visszatérő vendégek száma, fokozható a kommunikáció emlékezeti hatása, egyszerűbb a fogyasztói visszajelzések gyűjtése, követhetőbb a vásárlói szokások, igények változása. Egy dolgot azonban nem hagyhat figyelmen kívül az étteremtulajdonos: ha a kuponos értékesítés nem egy átgondolt üzleti stratégia része, okozhat akár több kárt is, mint hasznot.

Kapcsolódó cikkeink