Kuponláz Magyarországon
A magyarok közel fele havonta kuponozik, sokan 5000 forintnál is többet spórolnak egy-egy akciós bevásárlásnál – mutat rá az Etele Plaza és az Europion piackutató cég közös reprezentatív felmérése.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az Etele Napok apropóján megkérdezettek döntő többsége (70%) legalább évente egyszer kuponnal vásárol. A válaszadók közel fele (48%) havonta, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket.
A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők jóval ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel. A kelet-magyarországi lakosok, illetve a nyolc osztályt végzettek és szakmunkások között majdnem kétszer annyian vannak, akik még sosem vettek részt ilyen akcióban, mint a más országrészekben élők, illetve a magasabban képzett csoportokban.
A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert (60%), drogériai termékeket (45%), ruhát, cipőt (36%) és elektronikai termékeket (25%) vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada (31%), míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40%-a spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással. Tízből kilenc (88%) magyar sorba állna azért, hogy megvegye a már kiszemelt kedvezményes terméket. A tinédzserek és a fiatal felnőttek körében még ennél is többen (93%) szánnák rá magukat az álldogálásra, viszont a diplomások közül jóval kevesebbet (78%) lehetne rávenni erre.
A magyar vevők leginkább egyedül (41%) vágnak neki a kuponos bevásárlókörútnak, de sokan páros időtöltésként (31%), illetve családi (21%) programként tekintenek rá. //
Kapcsolódó cikkeink
Rengeteg magyar menekül a plázákba a hőség elől – kutatás
A légkondicionáló használatát és a könnyű ruházatot tartják a leghatékonyabb…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A HoReCába menekülnek
A vendéglátásban Németországban is hiányzik a szakképzett munkaerő, sőt, már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >