Kuponláz Magyarországon
A magyarok közel fele havonta kuponozik, sokan 5000 forintnál is többet spórolnak egy-egy akciós bevásárlásnál – mutat rá az Etele Plaza és az Europion piackutató cég közös reprezentatív felmérése.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az Etele Napok apropóján megkérdezettek döntő többsége (70%) legalább évente egyszer kuponnal vásárol. A válaszadók közel fele (48%) havonta, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket.
A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők jóval ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel. A kelet-magyarországi lakosok, illetve a nyolc osztályt végzettek és szakmunkások között majdnem kétszer annyian vannak, akik még sosem vettek részt ilyen akcióban, mint a más országrészekben élők, illetve a magasabban képzett csoportokban.
A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert (60%), drogériai termékeket (45%), ruhát, cipőt (36%) és elektronikai termékeket (25%) vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada (31%), míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40%-a spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással. Tízből kilenc (88%) magyar sorba állna azért, hogy megvegye a már kiszemelt kedvezményes terméket. A tinédzserek és a fiatal felnőttek körében még ennél is többen (93%) szánnák rá magukat az álldogálásra, viszont a diplomások közül jóval kevesebbet (78%) lehetne rávenni erre.
A magyar vevők leginkább egyedül (41%) vágnak neki a kuponos bevásárlókörútnak, de sokan páros időtöltésként (31%), illetve családi (21%) programként tekintenek rá. //
Kapcsolódó cikkeink
A HoReCába menekülnek
A vendéglátásban Németországban is hiányzik a szakképzett munkaerő, sőt, már…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >