Kunsági Éden Special
„Délibábos ég alatt kolompol Kis-Kunságnak száz kövér gulyája; (…)
A tanyáknál szellők lágy ölében ringatózik a kalászos búza”
Petőfi Sándor – Az Alföld
Rendhagyó vagy legalábbis ritka dolog egy irodalmi klasszikust idézni egy új termék bevezetése alkalmával, de kevesen tudták olyan képletesen szavakba önteni a Kunság jellegzetességeit, mint a táj híres szülötte, Petőfi Sándor. Bár a fenti sorok már több mint 170 éve íródtak, és nem kevés víz lefolyt már nemcsak a Dunán, de a költőhöz oly közel álló Tiszán is, az Alföld a mai napig megőrizte jellegzetességeit. Talán csak annyi változott, hogy ma már a tanya mellett nemcsak kalászos búzát, hanem a szép magas napraforgót is bőven ringatja a szél…
Cognac, kalamata olíva, camembert, champagne. Ezek a mára köznevesült fogalmak nem csak abban hasonlítanak egymásra, hogy kiváló minőségű, prémium termékeket takarnak. Közös jellemzőjük, hogy egy-egy eredetvédett régiót is jelölnek, és valóságos legendává váltak az évszázadok során. Nem véletlenül, hiszen ezeknek a legendáknak az alapjait generációk gondozták.
Hisszük, hogy Magyarországon, és azon belül a Kunságon a napraforgó termesztésének is hasonló kultusza van. Ezen a tájon a gazdák és a növények kapcsolata egészen speciális, hiszen a napraforgó szakszerű, gondos feldolgozásának hagyományait lassan egy évszázada ápolják. Nem csoda, hogy terület és hozam tekintetében hazánk ma az európai elitbe tartozik, sőt a 2016/17-es évben a magyar termésnek nem is akadt párja az Unióban.
Ilyen körülmények között úgy éreztük, eljött az ideje, hogy a gazdák és a feldolgozók szakértelme, elkötelezettsége és értékteremtő vágya találkozzon, és ebből – a szó legnemesebbik értelmében – egy valódi ALKOTÁS szülessen. Ez a nemes alkotás pedig nem más, mint a Kunsági Éden Special első préselésű, finomított napraforgóolaj, amely idén ősszel kezdi meg reményteljes útját a kiskereskedelemben. Célja meggyőzni a fogyasztók eszét és megnyerni szívüket, szimpátiájukat.
Az új termék esetében a Special név nemcsak egy jól hangzó jelző, hanem egy valóban egyedi fejlesztést takar. Legújabb étolajunkban ugyanis találkozik egymással a nagyüzemi gyártás biztonsága és a speciális igényesség. Különlegessége az első préselésben és a speciális finomítási eljárásban rejlik. Az olajat közvetlenül a gondosan válogatott, hazai termőterületről származó magból nyerjük, a kíméletes technológiával végzett feldolgozásnak köszönhetően pedig megőrzünk minden értékes tápanyagot.
Ezt a „szűzies” eredetet szimbolizálják a termék címkéjének színei, melyek egészen újszerűek a kategóriában: a fehér alapszín és a kunsági gyökerekre is utaló kék. A főmárkanév és a nemzeti színek ezúttal visszafogottabban jelennek meg a címkén, elegáns eredetmegjelölésként.
Ami a termék felhasználását illeti, a Kunsági Éden Special minden, a háztartásban szokásos konyhai művelethez ugyanúgy alkalmazható, univerzális étolaj, mint gyárunkból kikerülő „testvérei”. Különlegessége a természetességében rejlik, amellyel remélhetőleg sok olyan hagyományos vagy éppen modern háztartásban is első számú választás lesz, ahol az étolaj nimbusza további
„fényezésre” szorul.
A Kunsági Éden Special 15×1-es kínálókartonban kerül az üzletek – egyelőre elsősorban a hiper- és szupermarketek – polcaira, sikeres bevezetését pedig iparági mércével nézve is erős ATL-kampány segíti majd. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >„A hazai az igazi” – integrált kampány a védjegyes termékekért
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 2022. évi legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a…
Tovább olvasom >10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán
Állami támogatással 10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >