Különleges Tchibo üzleti modell

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 16. 10:26

A Tchibo Budapest Kft. szempontjából a 2012. év mérföldkő volt, hiszen 20 éves sikeres FMCG-múlttal és több éves kiskereskedelmi tapasztalattal elindította a Tchibo webáruházát. A Tchibo különleges üzleti modellje, vagyis hogy nemcsak kiváló minőségű kávét, hanem használati cikkek hetente megújuló széles választékát kínálja rendkívül jó ár-érték arányban, így már hazánkban is elérhető a dinamikusan fejlődő e-kereskedelmi csatornában.

– A kávépiacon a kiélezett verseny és promóciós nyomás ellenére is nagyon jó évet zártunk. A piac volumenben stabilizálódott, de sikerünknek számos más titka is van. A legfontosabb, hogy mi nem engedünk a minőségből és nem változtatjuk a termékek összetételét. Ennek is köszönhető, hogy a Tchibo Family megerősítette piacvezető pozícióját, és messze a legnagyobb lojális fogyasztói bázist tudhatja magáénak. A másik fontos tényező a kiszámítható és higgadt sales stratégia. Azt gondolom, hogy a megbízhatóság ma nagyon nagy erény, és ezt valamennyi kereskedelmi partnerünk értékeli. Nagyon tapasztalt és stabil képviselői csapatunk van, sokan már évtizedek óta elkötelezetten és büszkén dolgoznak nálunk. A vérzivataros időkben mindig felértékelődik az emberi erőforrás szerepe, sikert csak jó emberekkel lehet elérni – kezdi évértékelőjét Mészáros Zsolt, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója.

Minden üzletágban első a minőség

– Számunkra nagyon fontos, hogy minden szegmensben, legyen az a prémium Tchibo Espresso vagy mainstream kávé, megőrizzük a megszokott, megbízható minőséget, és a fogyasztók felé is egyértelműen ezt kommunikáljuk. Számos országos és csatornaspecifikus promóciónk közül egyet emelnék ki, ahol a vásárlókat bevontuk egy jótékonysági kezdeményezésbe. Cégünk a Csodalámpa Alapítványt támogatta 1 millió forint adománnyal, akik pedig a promóció ideje alatt Tchibo terméket vásároltak, növelték ennek az adománynak a mértékét – mondja Mészáros Zsolt.

Az innováció terén a hazánkban is dinamikusan fejlődő kapszulás szegmenst emeli ki az ügyvezető. 2012-ben kívül-belül megújultak a Tchibo Cafissimo kapszulák, kínálatuk pedig prémium és limitált kiadású eszpresszóvariánsokkal bővült. A színes, fiatalos design mellett jelentős lépés, hogy a Tchibo – elsőként a kapszulás piacon – átállt a fenntartható gazdálkodásból származó kávé beszerzésére.

A Tchibo üzletek és a webáruház területén a fő fókusz egyrészt a működési fejlesztéseken, másrészt a kommunikáción volt. Számos csatornán kommunikálták a Tchibo páratlan világát. A tavalyi év végén hetente mutatták be az egyedülálló koncepciót olyan reklámspotokkal, amelyek stílusban is eltérnek a már jól ismert Tchibo kávéreklámoktól.

– Aktívak vagyunk a Facebookon is, 25 000 fő feletti követőnk van, egy pozitív közösség, akik gyakran visszajeleznek. A tavalyi barista alkalmazásunk, amelynek célja, hogy a kávékészítés fortélyait tanítsuk, és ezzel is támogassuk a kávékultúra terjedését, osztatlan sikert aratott, szakmai szempontból pedig elnyerte a Social Media Best Practice 2. helyezését – sorolja az eredményeket Mészáros Zsolt.

2013 az újabb kihívások éve

– Az idei év ugyanolyan sok kihívást tartogat, mint a korábbiak. Nagyon fontos a nyitottság, a gyors reagálás és a feladatok hiba nélküli maximális végrehajtása. Bár az emberek szabadon elkölthető jövedelme nem nő, folytatódnak bizonyos pozitív trendek, mint például a kapszulás kávégépek elterjedése vagy az e-kereskedelem bővülése; mi ezekre építve valósítjuk meg stratégiánkat – szögezi le zárszavában Mészáros Zsolt. (X)

Kapcsolódó cikkeink