Különleges Tchibo üzleti modell
A Tchibo Budapest Kft. szempontjából a 2012. év mérföldkő volt, hiszen 20 éves sikeres FMCG-múlttal és több éves kiskereskedelmi tapasztalattal elindította a Tchibo webáruházát. A Tchibo különleges üzleti modellje, vagyis hogy nemcsak kiváló minőségű kávét, hanem használati cikkek hetente megújuló széles választékát kínálja rendkívül jó ár-érték arányban, így már hazánkban is elérhető a dinamikusan fejlődő e-kereskedelmi csatornában.
– A kávépiacon a kiélezett verseny és promóciós nyomás ellenére is nagyon jó évet zártunk. A piac volumenben stabilizálódott, de sikerünknek számos más titka is van. A legfontosabb, hogy mi nem engedünk a minőségből és nem változtatjuk a termékek összetételét. Ennek is köszönhető, hogy a Tchibo Family megerősítette piacvezető pozícióját, és messze a legnagyobb lojális fogyasztói bázist tudhatja magáénak. A másik fontos tényező a kiszámítható és higgadt sales stratégia. Azt gondolom, hogy a megbízhatóság ma nagyon nagy erény, és ezt valamennyi kereskedelmi partnerünk értékeli. Nagyon tapasztalt és stabil képviselői csapatunk van, sokan már évtizedek óta elkötelezetten és büszkén dolgoznak nálunk. A vérzivataros időkben mindig felértékelődik az emberi erőforrás szerepe, sikert csak jó emberekkel lehet elérni – kezdi évértékelőjét Mészáros Zsolt, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója.
Minden üzletágban első a minőség
– Számunkra nagyon fontos, hogy minden szegmensben, legyen az a prémium Tchibo Espresso vagy mainstream kávé, megőrizzük a megszokott, megbízható minőséget, és a fogyasztók felé is egyértelműen ezt kommunikáljuk. Számos országos és csatornaspecifikus promóciónk közül egyet emelnék ki, ahol a vásárlókat bevontuk egy jótékonysági kezdeményezésbe. Cégünk a Csodalámpa Alapítványt támogatta 1 millió forint adománnyal, akik pedig a promóció ideje alatt Tchibo terméket vásároltak, növelték ennek az adománynak a mértékét – mondja Mészáros Zsolt.
Az innováció terén a hazánkban is dinamikusan fejlődő kapszulás szegmenst emeli ki az ügyvezető. 2012-ben kívül-belül megújultak a Tchibo Cafissimo kapszulák, kínálatuk pedig prémium és limitált kiadású eszpresszóvariánsokkal bővült. A színes, fiatalos design mellett jelentős lépés, hogy a Tchibo – elsőként a kapszulás piacon – átállt a fenntartható gazdálkodásból származó kávé beszerzésére.
A Tchibo üzletek és a webáruház területén a fő fókusz egyrészt a működési fejlesztéseken, másrészt a kommunikáción volt. Számos csatornán kommunikálták a Tchibo páratlan világát. A tavalyi év végén hetente mutatták be az egyedülálló koncepciót olyan reklámspotokkal, amelyek stílusban is eltérnek a már jól ismert Tchibo kávéreklámoktól.
– Aktívak vagyunk a Facebookon is, 25 000 fő feletti követőnk van, egy pozitív közösség, akik gyakran visszajeleznek. A tavalyi barista alkalmazásunk, amelynek célja, hogy a kávékészítés fortélyait tanítsuk, és ezzel is támogassuk a kávékultúra terjedését, osztatlan sikert aratott, szakmai szempontból pedig elnyerte a Social Media Best Practice 2. helyezését – sorolja az eredményeket Mészáros Zsolt.
2013 az újabb kihívások éve
– Az idei év ugyanolyan sok kihívást tartogat, mint a korábbiak. Nagyon fontos a nyitottság, a gyors reagálás és a feladatok hiba nélküli maximális végrehajtása. Bár az emberek szabadon elkölthető jövedelme nem nő, folytatódnak bizonyos pozitív trendek, mint például a kapszulás kávégépek elterjedése vagy az e-kereskedelem bővülése; mi ezekre építve valósítjuk meg stratégiánkat – szögezi le zárszavában Mészáros Zsolt. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >