Különleges megmozdulással hívja fel a figyelmet a Danone a zöldebb jövőre a Föld Napja alkalmából
A Danone Magyarország idén ismét csatlakozott a Föld napjához. Egy egyedi, kollégákkal és fogyasztókkal közösen szervezett flashmobbal hívta fel a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára.
A Danone Magyarország immáron több éve kapcsolódik az április 22-én tartott Föld napja eseményekhez. Ezen a napon a résztvevők a bolygó és környezetünk védelmének fontosságát hangsúlyozzák. A mozgalomhoz több mint 175 országból csatlakoznak vállalatok, szervezetek és egyéni közreműködők is. A Danone Magyarország évek óta a figyelemfelhívó akció részeseként, elsősorban a közösségi médián, a fogyasztókat megszólítva és mozgósítva hangsúlyozta a zöld törekvések jelentőségét. Idén azonban egy egészen más perspektívából, egy egyedi megoldással vonták be a kollégákat és vásárlóikat egyaránt a fontos üzenet hangsúlyozásába.
„Az idei Föld napján egy teljesen új kezdeményezést valósítottunk meg. A kollégáinkat, és a családtagjaikat egy rendezvényre hívtuk. A résztvevők egy flashmob keretein belül Föld alakzatot formáltak, ezt pedig drónos felvételeken örökítettünk meg. Fontosnak tartjuk, hogy bevonjuk a munkavállalóinkat, és hogy ilyen egyedi formátumú rendezvény keretében is megmutassuk nekik értékeinket. Ez a megszerzett tudás nem marad az iroda falai között, visszük magunkkal tovább a munkaidő leteltével is, és megosztjuk azt szeretteinkkel, barátainkkal és fogyasztóinkkal is.”
– mondja Bánhidi Eszter, a Danone Kft. magyarországi HR vezetője, aki számára különösen fontos, hogy családbarát vállalatként a hasonló aktivitásokba a hozzátartozókat is bevonják.
A zártkörű rendezvényen, mely során a flashmobot is megörökítették, az érdeklődő fogyasztókból kisorsolt család is részt vett. A flashmobon megjelentek pedig ajándékba virágmagot kaptak, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos, megszerzett tudást a gyakorlatban is elültethessék.
A megörökített felvételen látható, hogy a Föld alakzatból egy B Corp™ logó formálódik, a Danone Kft. ugyanis nemrég szerezte meg ezt a tanúsítványt kimagasló, 103.3 ponttal. Habár a világon, 95 országban 8056 B Corp™ minősített vállalat működik, ennek csak 2,9%-a található meg Kelet-Közép-Európában. Magyarországon ma még csak kevesen rendelkeznek ezzel a tanúsítvánnyal.
A B Corp™ minősítés a Danone régóta szem előtt tartott kettős küldetésének tanúbizonysága: ez az elköteleződés mind a gazdasági, mind a társadalmi célokat magában foglalja, amely így túlmutat az üzleti eredményeken, és egyértelmű célokat tűz ki az egészségre, a bolygóra, az emberekre és a közösségekre gyakorolt pozitív változások terén. A Danone tanúsítása a kelet-közép-európai régióban (Románia, Bulgária, Magyarország, Csehország és Szlovákia) támogatja a vállalat azon törekvését, hogy 2025-re valamennyi piacán rendelkezzen a tanúsítvánnyal, így az egyike legyen az első globális B Corp™ vállalatoknak. Jelenleg a Danone globális értékesítésének 74,2%-át képviselő üzleti egységek rendelkeznek a minősítéssel.
„A B Corp minősítés öt aspektust vizsgál. A megszerzett tanúsítvány azt bizonyítja, hogy a vállalatirányítás, a munkavállalók, a közösségeink, a fogyasztók és a környezet szintjén is felelősséget vállalunk. A Föld napja alkalmából ez utóbbira hívtuk fel a munkatársaink és a fogyasztók figyelmét: a zöldebb jövőért közösen tehetünk és kell is tennünk.”
– mondja Bolyós Enikő, a Danone Kft. magyarországi kereskedelmi vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >